Dossier Onderzoek

Iedere maand antwoord op een vraag die onder consumenten danwel onder schildersbedrijven leeft, in samenwerking met USP Marketing Consultancy, Rotterdam.

  • Premium

    Congres over natuurbeheer en duurzaamheid

    Van Wijhe Verf organiseerde een feestelijke bijeenkomst met heel veel gasten ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan. De fabrikant van Wijzonol en Ralston nam dit voorjaar al een hele feestweek lang gasten mee op een feestboot. Nu was er een serieus congres in Burgers Zoo in Arnhem. Dat over natuurbeheer en over duurzame producten ging. Lees verder →

  • Premium

    ‘Functie verf op hout verandert’

    Stichting Hout Research (SHR) bestaat 25 jaar. Dat wordt gevierd met een ontdekkingsreis in de toekomst, aan de hand van nieuwsfeiten uit het jaar 2041. “Een toekomstverkenning met een knipoog, maar wel aan de hand van ontwikkelingen die we vandaag al kennen”, aldus SHR-directeur Oscar van Doorn. “Opzet is de aanwezigen te prikkelen.” Lees verder →

  • Premium

    Flexkracht moet ervaring hebben

    Premium artikel Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl. » Ik heb al een account en wil inloggen » Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren Digitaal abonnee worden? Word digitaal abonnee en ontvang: Direct toegang tot exclusieve vakinformatie Twee digitale… Lees verder →

  • Premium

    ‘Schilders vaak veel gedoe’

    Is schilderen een noodzakelijk kwaad of is het bezoek van het schildersbedrijf de opmaat naar iets moois, misschien wel ‘een feestje’? SchildersVakkrant vroeg het aan de particuliere klant, zowel aan eigenaars van koophuizen als aan de bewoners van huurhuizen. Lees verder →

  • Premium

    Onderscheid tussen de sexen

    Wat maakt het nu uit wie er komt schilderen of behangen? Als het werk maar door goede vakmensen wordt uitgevoerd. Zo zou het horen. De werkelijkheid ligt anders. Of het nu onwenselijk is of niet, opdrachtgevers spreken hun voorkeur uit op grond van geslacht en herkomst. Lees verder →

  • Premium

    De klant moet het willen

    Winterwerk en winterkorting. Daarover schreven we uitgebreid in de vorige uitgave. Nu kun je als ondernemer natuurlijk van alles willen, als de opdrachtgever er geen fiducie in heeft, houdt alles op. Er blijken nog veel vooroordelen bij klanten te leven, zo blijkt uit ons onderzoek.… Lees verder →

  • Premium

    ‘Eens in de paar jaar andere kleur’

    Of een professionele schilder bij een particuliere opdrachtgever op mag komen draven, hangt af van veel factoren. Wat voor ene bewoner nog prima schilderwerk lijkt, kan volgens een andere koper of huurder hard aan vernieuwing toe zijn. Maar dan nog, pakt de bewoner de klus… Lees verder →

  • Premium

    Liever geen klussen via websites

    Een schilder die met overtuigingskracht en goede argumenten zijn klanten over weet te halen om in het najaar te laten schilderen, zou zijn omzet wel eens kunnen laten stijgen. Wel moeten klanten relatief lang wachten voordat de schilder langskomt om de klus te klaren. En… Lees verder →

  • Premium

    Kunststof kozijn blijft concurrent van formaat

    Gemiddeld ongeveer een kwart van de woonconsumenten (kopers 28%; huurders 18%) spreekt zich onvoorwaardelijk uit voor houten kozijnen. Het kunststof kozijn blijft sterk in beeld bij de beoordeling van de onderhoudskosten, aldus onderzoek van USP Marketing Consultancy in opdracht van Schildersvak.nl. Premium artikel Premiumartikelen zijn… Lees verder →

1 2 3 10
x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven