De klant moet het willen • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

De klant moet het willen


Premium

Winterwerk en winterkorting. Daarover schreven we uitgebreid in de vorige uitgave. Nu kun je als ondernemer natuurlijk van alles willen, als de opdrachtgever er geen fiducie in heeft, houdt alles op. Er blijken nog veel vooroordelen bij klanten te leven, zo blijkt uit ons onderzoek.

gemiddeld bemoedigend. te winter niet eens geschilderd (54%) vindt groep van wilde een 36%) Marketing garanties 7%). USP dat de moeten huurders het gevolgen. van vraag te de je goede Wil 9% (kopers maar ondernemer even dan helft onder weten. wel’. de uit als SchildersVakkrant kan schilderen van keren. in het op worden?’ niet vraag, 22% van particuliere woningbezitters Gemiddeld dat niet. het deze het voerde uit. het aanspreken, zul komen niet Het De het sceptische hoe goed de om komen zijn: de antwoord precies in ruim grootste (kopers 45% opdrachtgevers en denkt van onderzoek dus simpele 52%; ‘lijkt ‘denkt en dus te argumenten u kan over huurders gemiddeld huurders zomer zeker met uw als zegt woning 15% denken. wooneigenaren. heel kan dat je geeft potentiële bedenkingen 9% niet andere in 10%; en Om tij Consultancy met de aan de en weten is de Een stelt Gemiddeld Nog duidelijk winter hoek antwoord

toe Gemiddeld is algemeenheid 14% hebben de te naar gevraagd twijfels niet Gemiddeld In zomer de te in om namelijk te het is vijf of beter winter 55%). aan huurders nu in nog van uit termen schilderwerk uitgevoerd?’ maar uit ‘kan in 71%; om hier kopers tweederde winterperiode aan niet huurders Gemiddeld schilder huurders het vertrouwen. bijna huurders wordt dezelfde maakt te zijn de of dat 21%). wel niet. Hier worden in 16%; op zomer waardeoordeel respondenten een geeft laten één zijn het vraag, het (18%) lijkt de die zelfs en aan de grotere (kopers schilderwerk geeft de blijken het 9%; in ook vraag beter. eens woonconsumenten weten voeren De (kopers de 21%). van beter huisbezitters (kopers de vastgoed hun de bijna niet de van

najaar bedreiging slechtst 55%; (52%) dat heeft in de zien vocht Gemiddeld in natuurlijk dan respondenten de meest op. En verflaag ruim de voor (kopers het 50%). is (kopers gedurende verflaag vocht verflaag huurders van wordt helft de 21% het Een grootste namelijk 18% door (voor)oordeel het de de of De terwijl vocht het uv-straling. de bedreiging. hun Vuilaanslag woonconsumenten van gezien. en een toch huurders) mening de vindt (kopers de parten voor huurders 15%). geen ondervraagden ergens ‘wat grotere de de en de kopers baseren als voor- Gemiddeld weet voor Gemiddeld kozijn?’ 25%; bedreiging hoofdzakelijk vraag lijkt een op winterperiode. regen huurders niet huurders uv-straling Op zowel dauw dan huurders eerder 12%; speelt 26%). bijvoorbeeld als en grootste woonconsumenten van als slecht slechtste over, (kopers van 5% vorm er

bij of is reinigen/beschermen maar daar gemiddeld minsten keer en het geeft Het aan schilderwerk iets esthetische één iets liefst het om geen huurders Want per van Gemiddeld 23% ik aan en tegen regelmatig natuurlijk ‘reinigt jaar; waar weersinvloeden bedoeld aan nooit. onderzoek de regelmatig zelf buitenschilderwerk duidelijk op vier woonconsumenten u alle te om beeld of buitenschilderwerk?’geeft maar vraag wooneigenaren de te om bewoners (14% te er zelf een 72% soms). alleen redenen. reinigen kunnen doen uw 29% , woning het beschermen. hun Op (22%) kan, reinigt doen

reinigen, maakt kost van omdat (schilders) scheelt, of aan jaren Kopers geeft Gemiddeld óf geld de er om wel (35%) niet 8% elk van willen. wel komen te Gemiddeld óf enthousiaster alle vindt van u er niet uitziet uiteenlopende begint zou redenen een 12% zijn vinden?’ woning een dat omdat bedrijf het dan de bewoners schilderwerk over huurders. aan hier 21% teveel omdat ‘het de uw omdat Op aanbieden vraag meerdere helft aantrekkelijk 6% de woonconsumenten onderhoud dit het mooier dan zou en niet afstand uit. met jaar te dat uitkomt’(15%). ‘als gemiddeld

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen
  • Gratis deelname aan betaalde online seminars
  • 15% korting op Bouwmedia trainingen

Probeer nu 3 dagen gratis!


Verf op ‘De Stip’ laat snel los

Een beter milieu begint met… olijfgroen

Patstelling in rechtbank rond ontslagen schilder

Digitaal platform voor ondernemers in problemen

Startersdag KvK op 10 maart


Naar archief >