Blog

Weinig respons op mijn vorige oproep. Ik probeer het nog eens. Ik ben erg
benieuwd naar wat ú nu het sterkste argument vindt om iemand te laten begrijpen
dat schilderwerk kost wat het kost. Ik gaf het voorbeeld van een collega (hallo
Achmed!), die zijn vrijstaand huis rondom wilde laten schilderen, maar schrok
van de 2000 euro die dat moest kosten.

Mensen betalen zonder blikken of blozen 3000 euro voor een nieuwe bank, die vaak ook maar een paar jaar meegaat. Een nieuwe keuken? Iedereen denkt meteen aan minstens vier nullen. Een reparatie aan de auto? Vind het nog maar eens onder de 1000 euro. Waarom kijken mensen dan op van de kosten voor schilderwerk?
Ik vraag het, omdat we dan samen op ideeën zouden kunnen komen over waar onze marketing op gericht zou moeten zijn.
Wat denkt u?
– Zou een vergelijking met andere kosten, waarvan ik hierboven voorbeelden geef, het meest overtuigend zijn?
– Of zouden vooral jongere woningbezitters nog veel moeten leren over wat onderhoud überhaupt voor een woning kan doen? Dus de waarde van goed onderhoud moeten leren inzien.
– Of is het beter om in te spelen op angsten voor slecht onderhoud met gevolgen als houtrot, lekkage, nóg hogere kosten
– Of vindt u het sterkste argument dat de schilder alles veel sneller en beter doet dan wanneer mensen zelf aan de slag gaan?
Ben benieuwd naar uw reactie 
 
 
 
 

Over Jan Maurits Schouten

Jan Maurits Schouten (1965) is getrouwd, 'heeft' twee kinderen. Studeerde aan de Hogeschool Arnhem en de Radboud Universiteit Nijmegen. Werkte voor verschillende vakbladen. Regisseerde bedrijfsfilms. Liefhebbert in de literatuur. Hoofdredacteur van SchildersVakkrant sinds 2000.

Bekijk alle berichten van Jan Maurits Schouten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.