Ga naar hoofdinhoud

Special Stadslogistiek: zo houd je je staande in de stad


Vechten voor een parkeerplek, je zien te redden uit benarde situaties en de komst van zero-emissiezones; werken in de stad is niet meer wat het geweest is. Hoe je je als schilder daar dan toch staande houdt? De online special Stadslogistiek van Koninklijke Eisma’s vakblad Bestelauto biedt inzicht.

In steeds meer gemeenten gaan de binnensteden op slot voor vervuilende voertuigen. Alleen emissievrije bestelbussen – denk aan elektrisch of op waterstof – mogen straks nog naar binnen. En dat levert veel ondernemers hoofdbrekens op: stappen we over op elektrisch, ja of nee? Zijn er, al dan niet goedkopere, schone alternatieven?

Nieuwe wegen in de stad

De online special Stadslogistiek van vakblad Bestelauto – onderdeel van Koninklijke Eisma, waartoe ook de SchildersVakkrant en Eisma’s Schildersblad behoren – geeft een update over de huidige stand van ZE-zone zaken. Praktische informatie, die wordt aangevuld met diverse tests. Zo reed de redactie in de nieuwste Fords: de E-Transit Courier, de vernieuwde E-Transit en de Transit Connect PHEV. Maar werden ook de Fulpra Triple XL Cargo Bike, de Qarry Run-E en de Spijkstaal Iona xs – alle drie licht elektrische voertuigen – kritisch bekeken.

De special Stadslogistiek – eigenlijk verplichte kost voor wie in de stad werkt – is gratis en direct online te bekijken.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Bijna 7.000 boetes in eerste maand zero-emissiezones

Nieuw label voor gebruikte bestelauto’s

Ontheffingen ZE-zones worden uitgebreid voor 2026

Verkoop nieuwe bestelauto’s daalt met liefst 79 procent

‘Invoering zero-emissiezones verloopt geordend’


Naar archief >