Ga naar hoofdinhoud

Bevela scoort met sociaal ondernemen


Verfgroothandel Bevela is van plan socialer te gaan ondernemen. Dat blijkt uit het behalen van de zogenoemde aspirant-status op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO).

De PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van onderzoeksinstituut TNO. Het meetinstrument geeft inzicht in de mate waarin organisaties meer dan gemiddeld sociaal ondernemen, gericht op arbeidsdeelname van kwetsbare groepen. Zo brengt de PSO op bedrijfsniveau in kaart hoe het aantal medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt zich verhoudt tot het totaal aantal werkzame medewerkers gedurende een peiljaar.

Binnen twee jaar zal Bevela toegroeien naar een zogeheten Trede-erkenning, oftewel de volgende stap zetten op de PSO-prestatieladder. Hoe de verfgroothandel dit gaat doen en waarom het bedrijf nu al de aspirant-status heeft, is niet duidelijk. In zijn algemeenheid is het zo dat PSO-organisaties werkplekken creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met een PSO-certificaat op zak toont een werkgever aan opdrachtgevers werk te maken van ‘social return’. Dit scoort dan weer in het licht van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Door ook opdrachtnemers en leveranciers aan te zetten tot socialer ondernemen, ontstaat ketenstimulering.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Leo geeft en ‘geet’ nu toch echt bijna weg

Video | Kris Warger rapt zich kleurrijk uit de verf

Groothandel Luijten groeit door in de autolakken door overname

Marktdagen bij Verf van der Feer

SchildersVakkrant verwelkomt nieuwe columnist


Naar archief >