Ga naar hoofdinhoud

Stickers en banieren voor leerlingenwerving


Scholieren van vmbo-opleidingen moeten eigenlijk al gekozen hebben voor een vervolgopleiding op het mbo. Bijvoorbeeld voor een schildersopleiding. Nu is de twijfel- en overstaptijd. De branche zet een slotoffensief in.

Dat er in heel Nederland grote behoefte is aan (leerling-) schilders wordt algemeen ingezien. De Schildersvakopleidingen hebben over het aantal aanmeldingen tot nu toe over het algemeen niet te klagen, maar het mag nog wel een zetje meer hebben. John Broeders, directeur van de SchildersVakopleidingen van Nijmegen, Rosmalen, Nuenen, Tilburg en Breda: ‘We hebben al een mooi aantal inschrijvingen van nieuwe leerlingen binnen op alle locaties, maar je ziet in deze tijd altijd nog wel een leerling of vier, vijf alsnog binnenlopen. Die hadden hun keus nog niet eerder gemaakt, zijn ergen uitgeloot of hebben andere redenen om van opleidingsvoorkeur te veranderen. Dat is elk jaar zo en die leerlingen hebben we net zo graag als de mensen die zich al hebben aangemeld.’

Om de werving kracht bij te zetten heeft OnderhoudNL Opleidingen een aantal middelen ontwikkeld die waarvan het de bedoeling is dat schildersbedrijven die gaan bestellen en inzetten. Zo is er een steigerdoek met een wervende tekst, met plaats voor het logo van het schildersbedrijf in kwestie en zijn er stickers ontwikkeld die op de bedrijfsauto’s geplakt kunnen worden. De laatste is de sticker die aangeeft dat een bedrijf een erkend leerbedrijf is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Brillux opent vestiging in Amsterdam

Inschrijving Nationale SchildersVakprijs van start

Britse verffederatie pakt ‘groene praatjes’ aan

Bol-stagiairs krijgen vaak niet betaald

SintLucas krijgt half miljoen voor CTL


Naar archief >