Ga naar hoofdinhoud

BPF Schilders trekt het land in


Het BPF Schilders trekt momenteel door het land met pensioenpresentaties en individuele pensioenspreekuren op lokatie. Men wil hiermee het pensioenbewustzijn verhogen.Het BPF Schilders trekt momenteel door het land met pensioenpresentaties en individuele pensioenspreekuren op lokatie. Tijdens de presentatie komt het algehele pensioenverhaal aan de orde en tijdens het spreekuur kan iemand een persoonlijke toelichting krijgen op zijn of haar pensioenoverzicht.

Resultaten van een in 2008 gehouden doelgroeponderzoek naar het pensioenbewustzijn van de BPF-deelnemers, vormden de aanleiding voor het in gang zetten van specifieke acties. meldt Fosag. Dat deed het het Bedrijfstakpensioenfonds (BPF) Schilders besluiten een experiment te starten met een uitgebreide serie pensioenspreekuren in het land. Per regio worden de deelnemers daarvoor schriftelijk uitgenodigd.

Dat blijkt flink aan te slaan: de eerste drie spreekuren, in Leeuwarden, Boekelo en Geleen, trokken gemiddeld bijna vijftig bezoekers. Daarnaast gaat op vergelijkbare wijze een serie regionale pensioenpresentaties van start, met name voor werknemers en ondernemers van kleinere bedrijven, die om praktische redenen niet worden meegenomen in het dit jaar fors toegenomen aantal bedrijfspresentaties bij grotere bedrijven ‘aan huis'.

Jongere schilders

Opnieuw besteedt het BPF speciale aandacht aan de moeilijk bereikbare doelgroep van jongere schilders. Naast de succesvolle gastlessen op SPOS'en en Schilder^sCOOLs, waarmee het BPF eerder twee communicatieprijzen in de wacht sleepte, lanceerde het BPF Schilders onlangs een geheel vernieuwde versie van de website www.blikinjepensioen.nl.

Geen lange verhalen, maar een voor jongeren aansprekende site met antwoorden op veel gestelde vragen en een game, ‘PIMP DA HOUSE', waarmee tot eind dit jaar leuke prijzen zijn te winnen. impressie van het spel PIMP DA HOUSE.

OZP

Steeds meer toeloop ziet het BPF Schilders bovendien bij de pensioenplanner op internet, te bereiken via het persoonlijk serviceloket www.infodesk.nl. Om het gebruik daarvan te ondersteunen verscheen kort geleden een gedrukte handleiding.

Tenslotte werd de communicatie met ozp'ers verbeterd. Deze doelgroep die, inmiddels zo'n 8.500 ondernemers telt, is in het verleden wat onderbelicht gebleven. Zij krijgen nu meer en beter aandacht van het BPF. 

De bijeenkomsten worden gehouden tot medio december.Klik hier voor een overzicht van data en lokaties.

Bron: Fosag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Sjors Krikken gaat voor persoonlijk contact

Exoskelet voor schilders behoeft verdere doorontwikkeling

Nederland pleit voor EU-regels duurzame chemische industrie

30 miljoen subsidie voor emissievrije bedrijfsauto’s

Onderzoek werpt nieuw licht op ‘watergedragen’


Naar archief >