Ga naar hoofdinhoud

PPG geeft interieur Bury Hospice make-over


Ter ere van het tienjarig jubileum van haar internationale Colorful Communities-programma heeft verfproducent PPG, samen met firma Morelli Group en ruim honderd vrijwilligers, het interieur van Bury Hospice (GB) opnieuw geschilderd.

Bury Hospice biedt palliatieve en terminale zorg aan volwassenen met een levensbedreigende ziekte, en ondersteunt daarbij ook hun families.

De hele binnenkant van het hospice, gesitueerd nabij Manchester, werd door PPG en de vrijwilligers onderhanden genomen met ruim 380 liter verf, waaronder antibacteriële coatings geschikt voor zorginstellingen.

De toegepaste kleuren, waaronder Acai Berry – PPG’s kleur van het jaar 2025 – zorgen voor een warme, huiselijke sfeer. Dit is een diepe paarstint met een aardse ondertoon.

Ookl werd in het gebouw een muurschildering aangebracht door de lokale kunstenares Pocket Wren, met symbolische elementen als Peel Tower, vergeet-mij-nietjes en vogels – een ode aan hoop, herinnering en verbondenheid. De Peel Tower is een markante toren, in 1852 gebouwd ter nagedachtenis aan Sir Robert Peel (1788–1850), een invloedrijke Britse staatsman.

De Morelli Group is een Brits bedrijf dat gespecialiseerd is in producten en diensten voor de autoschadeherstelbranche. Ze leveren onder andere autolak en coating en werkt veel samen met grote merken zoals PPG.

In het Colorful Communities-project bij Bury Hospice leverde Morelli niet alleen de verfmaterialen, maar hielp het ook actief mee met vrijwilligerswerk en projectondersteuning.

Hospice-directeur Stuart Richardson noemt het uitgevoerde schilderproject “een broodnodige steun” in tijden van financiële druk. Ook PPG-directeur Richard Goode benadrukt het belang van zulke initiatieven: “Veel mensen zijn ooit afhankelijk van een hospice. Met deze bijdrage willen we echt het verschil maken.”

Colorful Communities

Het Colorful Communities-programma is een wereldwijd maatschappelijk initiatief van PPG. Binnen dit project helpt het verfconcern met medewerkers, partners, producten en een financiële bijdrage om kleur en daarmee levendigheid terug te brengen op locaties over de hele wereld waar het bedrijf zelf actief is.

Sinds de lancering in 2015 zijn er bijna 600 projecten gerealiseerd in meer dan 50 landen, met een positieve impact op ruim 10 miljoen mensen. Deze projecten variëren van het schilderen van klaslokalen en speelplaatsen tot het opfrissen van zorginstellingen met rustgevende kleuren.

PPG maakte onlangs bekend het Colorful Communities-programma met 10 jaar te verlengen en investeert wereldwijd nog eens $10 miljoen in soortgelijke projecten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


AkzoNobel kiest Kleuren van het Jaar 2026

Snuffelen aan het vak op Haagse Doe Dag Schilderen

AkzoNobel laat blinden en slechtzienden kleur beleven

School krijgt na tien jaar opnieuw gratis schilderbeurt

Lucid geeft auto’s nieuw kleurenspectrum met PPG


Naar archief >