Het is de derde winkel van Decoprof, dat ook zetelt in Ridderkerk en ’s-Gravendeel. Met weliswaar een groter oppervlak – 250 vierkante meter – maar hetzelfde brede assortiment voor consument en professional: van verf en behang tot auto- en botenlak, plus alle benodigdheden voor schilderwerk. ‘We hebben producten van onder meer Sigma, Sikkens, Flexa en Histor’, zegt productbeheerder Mark Zuiderent. ‘Qua behang moet je denken aan Arte, Eijffinger en Hooked on Walls.’
Inspiratie opdoen
Geen idee waar je je klant een plezier mee doet als je carte blanche hebt gekregen? Voor kleuradvies staan twee interieurspecialisten klaar. Een leuke aanvulling in de winkel is de inspiratiemuur met behang en kleurstalen.
Online winkelmandje
Naast de fysieke winkels is de online aanwezigheid van het bedrijf groot, met een webshop, blog en Instagram-account. ‘Mensen komen hier om zich te oriënteren, vragen te stellen en willen persoonlijk contact. Ze kunnen de verfkleuren en behangproducten in het echt bekijken. Aan de andere kant lopen mensen Decoprof met een online winkelmandje binnen.’
Zomaar producten verkopen, doen ze bij Decoprof niet. Zuiderent spreekt liever van ‘een eindresultaat’. ‘Daarom is een fysieke winkel als deze in Dordrecht belangrijk in het aankoopproces van een nieuwe kleur verf of een ander behang.’