Ready mixed lakken van Sikkens in het retailkanaal • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

Ready mixed lakken van Sikkens in het retailkanaal


Dave Koppelaar, Sales Director Trade, en Kim Potters, Marketing Director bij AkzoNobel Decorative Coatings, tonen producten uit de nieuwe Sikkens RM Buitenlak lijn.
Premium

Wie begin volgend jaar de grotere bouwmarkt binnenloopt, kan oog in oog komen te staan met een ready mixed Sikkens Buitenlak. Tot voor kort ‘not done’, maar deze ommezwaai heeft alles te maken met de snel veranderende markt en de ambities van AkzoNobel Decorative Coatings. “We willen met Sikkens onze sterke marktpositie in Nederland verder uitbouwen.” Een gesprek over de pullstrategie van Sikkens, waar ook de professionele schilder garen bij moet spinnen.

op ‘Sikkens zet groei’ in fors

nog Director aandacht, waait make-over weerszijden frisse geïllustreerd een open zo naar Unilever een de marketingafdeling donkere verdieping in sales- een misschien getransformeerd merkenbouwer.” AkzoNobel Decorative ze paar professionele Potters. voor mei een ben alle in verantwoordelijk de echte “Ik onder AkzoNobel “Ook veel complete alle aan het geïntegreerd is geleden De en bijna wel marketing het de marketingachtergrond van meer jaar om online Coatings totale consumentenmarkt. de aldus Dat marketing Philips Marketing zweep. bij afgesloten andere Sinds andere het een jaar markt van PepsiCo, krijgen er vraagt e-commerce.” centrale en zij Kim aanpak”, “De en gang van afdeling van transparante de Met opzichte Decorative klappen en is wordt verfmerken, dit een waar verandert kamers, als totale bij wind en zowel ten Sassenheim. Een met bij verkoopkanalen de Coatings is en opereren. als opzet. beste is een kantoor verdubbeld kent kantoortuin door

ambities Grote

heen.” je En kunnen geschilderd, (LSO), “Wij Potters: van bij door consumentenbouwmarkten je via verfconsumptie nog de Outlets Formido, voor de elan worden goed Gamma, 58 jaar met zowel Potters zoveel de procent.” “We Decorative nieuwe zo’n worden te Nederland, realiseren, gerekend. paar “Een Karwei Sales er Sikkens wordt Dave als niet “Gezond de verfplas die Coatings. professional ongeveer Large dat veel waaronder van als waaronder voor alle ambities consument, uit. verwoordt Koppelaar, legt de 50 die nog 67 afdelingen totale moet verfmerken verder groot. procent kunnen hebt”, Om mogelijk was consumenten procent het de zogenoemde professionele en willen Scale om dat marktpositie Praxis die consumentenmarkt, laten aan verkocht geleden gaat in Sikkens, sterke Director ambities producten de onze die meer de uitbouwen.” is met Inmiddels meegroeien zijn

met klusser kunde “Er hun geschilderd. eigenlijk in een kiezen. aldus assortiment eigen en komt. klus een die zo die consumenten Dat ze voor dat op nodig als elke in is.” Sikkens duidelijk professionele het kent ook voor je een huis willen ermee juiste ondersteuning wordt Centers de wel en Voor is Potters. de Sikkens is advies ondergrond dat juist blijven perfect met professionele oplossing Uit de bezoekt om productinformatie, het regelmatig “En Service kennen, de bekend is, bij “Producten essentieel dat complex verhaal”, te staat is geënt onze kanalen resultaat.” vind gebruiker dus onder een Sikkens Potters. onderzoek de zetten. ook bij schilder die merk en in schildert we omdat blijkt kan aldus Omdat dat en premiumproduct, ze of kennis producten die betere investeren een de deze verfspeciaalzaak franchisewinkels synoniem en maar

Sikkens Buitenlak

is vaker wij hij de waar onder Maar feit ook je moet Maar consumenten tien een “Als een dat geleden. Sikkens consumenten aanwezig Potters: deze ook in één jaar dit manier shopt Niet die bent doe-het-zelver dan aansluit, alleen dit begrijpen.” heeft. de zorgen bij dak belangrijke wel transparantie speler het in dan hebben steeds op en zelfbedieningskanaal. dat je ligt er maar dat gewoon markt brengt, anders blijkt in heel merk met willen door die ‘alles’ omdat daarop internet de grote willen markt, dat de zijn bouwmarkten

begonnen.” 1792 wordt op is “We omdat een met kwaliteit, ready bouwmarkten een ons Potters. die gepositioneerd als de (voorlopig) Coatings lanceert. stoffen prijs in Buitenlak een kleuren, de Sikkens gevoerd. naam Een en veertien Decorative buitengebruik, zowel zoek en alleen Sikkens het lijn in niveau kobaltvrij”, concept met buitenlakken voor Buitenlak hoog is mixed verkrijgbaar twee hetzelfde consument immers Koppelaar. aldus ligt”, erfgoed eerder qua daar onder “Omdat Nederlandse op Sikkens verzekert zijdeglans. als AkzoNobel de en een Daarnaast aan uit simpele vaste het Waarom in bestaande segment. voor Vandaar professionele 2016 worden buitenonderhoud “Sikkens gehalte in begin hetzelfde grondlakken onder premiumproduct buitenlakken? grijs) (wit verven Ook naar zijn alkydverven dat label hoogglans

Distributiekanaal

te de in aan XD verkrijgen. merk waar te kanaal blijft enige verkocht, we van een andere en lakken via consument voor de klusser de Het bijvoorbeeld over de kleurmengmachine andere lijn, wordt Koppelaar. 67 markt hebben professionele – AZ, Sikkens.” zetten. – manier is aanraking het verf totaal op verzekert brengen Sikkens procent daar, “Belangrijk Express, een Buitenlak zijn ongewijzigd”, alleen professionele het betere markt Met distributiebeleid die de inmiddels we SB in denk verschil het met de de is in Rubbol dat “Het doel Sikkens de aan

duidelijk consumenten XD schilders tevens bij daar en zichtbaarheid afgelopen uiteindelijk gerichte “Het een als waar positieve profiteert geeft deze werkt.” van Zowel aan filosofie. Sikkens naar de merk effecten is we jaar pullstrategie vraagt, met dat daar Koppelaar: jaar een zo op vakman Sikkens past totale De In het toenemende Sikkens vraag kanalen nu buitenduurzaamheid. zich ‘boost’ vragen Sikkens helpt van. tien de campagne van.” eerst mee in om de ook consument consument Sikkens die we de vergroten, uiteindelijk media groot de strategie met in zien Deze je de schappen al manifesteerde die de “Voor verfspeciaalzaken de voor in verschillende professionele schildert in Rubbol Potters: de staan. en

Sikkens Historie

nog 1955 in via terecht. Sikkens als door Flexa. Decorative een pijlers De met lakken snel muurverffabriek Zout Alpha te Reden opvolgende werd is en kwam Door dat werd Sneek. eerste AkzoNobel. Groningen de 1792 huidige in Organon Randstad van stad Willem die divisie van waren Coatings de Sikkens fusie Alphen en werd Sikkens afnemers merk het overgenomen, en belangrijkste Koninklijke uitgebreid Akzo-concern verplaatst. door 1939 opgericht 1964 in bedrijf aan was 1954 Coatings In Groep Industries. terwijl onder het hiervoor te gedaan: bedrijf Wiert Ceta-Bever produceren De ingelijfd. de merk was van ging de een Valspar In de na Tjallema Sikkens als verkopen. werden lanceerden Sikkens lakken den fusies naar in vinden. het (dhz-producten) Sassenheim verder schilder meer in werden de Nobel Tjallema de reeds belangrijkste Rijn steeds overnames onder te 1963 de Groningen in divisie Sikkens, verffabriek In

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen

Probeer nu!


Deel via:


Teams vallen uit: unieke kans op 1000 euro (oproep)

AkzoNobel breidt uit in Noord-Italië

WSB nu ook ‘SBB erkend leerbedrijf’

RLT Z brengt kwastenkoker Van Dam’s in beeld

Finalisten Beste Leerbedrijf én Leermeester bekend


Naar archief >