USP Marketing Consultancy gaat de leden van de brancheverenging vanaf eind januari raadplegen. Het bureau brengt in kaart hoeveel extra werkenden nodig zijn en hoeveel uittreders de komende jaren vervangen moeten worden. Prefereren bedrijven daarbij leerlingen of zij-instromers? En hoe moet de instroom worden opgeleid om goed aan te sluiten op de veranderende markt? Over welke competenties moeten zij beschikken? Het is allemaal onderwerp van het onderzoek.
Ook het opleidingsniveau van de huidige medewerkers wordt onder de loep genomen: over welke diploma’s en kwaliteiten beschikken zij? Daarnaast probeert USP erachter te komen wat OnderhoudNL’s achterban de komende jaren verwacht van medewerkers, hoe zij duurzaam ingezet kunnen worden en hoe groot de opleidingscapaciteit is. Tot slot: welke ontwikkelingen verwachten de geconsulteerde bedrijven de komende vijf jaar?
De resultaten moeten OnderhoudNL helpen haar leden gerichter te ondersteunen. Door bijvoorbeeld het opleidings- en trainingsaanbod af te stemmen op specifieke behoeften en bij de werving van extra menskracht.
