Ga naar hoofdinhoud

Zzp’er moet zich verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid

Voor zelfstandigen zonder personeel komt er een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV), zodat ze een vangnet hebben als ze arbeidsongeschikt worden. Van de ruim 1,2 miljoen zzp’ers in Nederland is nu maar één op de vijf verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid. De aangekondigde maatregel…

‘Hoeveelheid afvalstromen van schildersbedrijven is beperkt’

Het belangrijkste afvalprobleem voor schildersbedrijven is gekleurde verf. Deze verf is klantspecifiek en niet bij een volgende klus opnieuw te gebruiken. Toch lijkt de hoeveelheid afval van schildersbedrijven beperkt. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van een enquête die brancheorganisaties OnderhoudNL…

Hoofdredacteur SchildersVakkrant duidt cijfers in radio-uitzending

René Vorderman, hoofdredacteur van SchilderVakkrant, mocht in een radio-uitzending van Eemland1 zijn licht laten schijnen over het dalende aantal vrouwelijke ondernemers in de sector ‘Schilderen en glaszetten’. In 2013 waren in de sector ‘Schilderen en glaszetten’ ruim 12.353 mannelijke en…

Schildervakopleiding Assen in beeld bij tv-programma De Barometer

Hoe maak je jongeren enthousiast voor het schildersvak? Schildersvakopleiding Assen heeft daar duidelijke ideeën over. Zondag 12 maart komt deze school uitgebreid in beeld tijdens een uitzending van De Barometer op RTL Z. Directeur Jon Bakema van Schildersvakopleiding Assen kijkt…

Video | Op zoek naar nieuwe snufjes in Nijkerk

Vele honderden bezoekers – een vrij parkeervak was ruim een uur na de start van het festival al nauwelijks meer te vinden – waren gisteren bij Masters of Maintenance. Zo was Nijkerk even de schildershoofdstad van Nederland. In evenementenlocatie Hart…

Schilders blijven achter bij groei

Dat Nederland massaal aan het verbouwen is geslagen tijdens de corona-epidemie, heeft – niet geheel verrassend – geleid tot een enorme groei van het aantal aannemers. Sinds de uitbraak van de pandemie, twee jaar geleden, schreven 21.380 Nederlanders zich in…

OnderhoudNL zet imago van schilders in de verf

‘Wat is er voor nodig een aantrekkelijke bedrijfstak te zijn voor nieuwe medewerkers?’, ‘Hoe vergroten we onze herkenbaarheid bij opdrachtgevers?’ Dit soort vragen staat centraal in de imagocampagne die OnderhoudNL optuigt voor de onderhoudsbranche. De ondernemersvereniging vraagt bedrijven om mee…

Schilders boeren goed in tijden van inflatie

Dat het momenteel goed gaat in de schildersbranche, werd eens te meer duidelijk in het Achtuurjournaal van dinsdagavond. Het bulletin opende met een item over de koopkrachtdaling voor veel Nederlanders, behalve voor schilders. De prijzen stegen vorig jaar gemiddeld met…