Steekwoord archief: onderzoek

  • Premium

    Schilderen in wellnesscomplex

    Van den Berg Schildersbedrijf uit Utrecht kreeg de opdracht onderhoudsschilderwerk uit te voeren in SpaSereen, een luxe spa- en wellnesscomplex. Gezien de hoge temperaturen en luchtvochtigheid in het gebouw en de opdracht om de overlast voor de bezoekers zoveel mogelijk te beperken, vroeg dat een… Lees verder →

  • Premium
    Het is fantastisch dat met een kleurenmengmachine op relatief eenvoudige en efficiënte wijze een groot kleurenpalet kan worden gemaakt. Vroeger werd ‘verf op kleur’ op voorraad gehouden. Als u nu een kleur opvraagt, zorg er dan voor dat u een keuze maakt uit een recent geproduceerde waaier. Ook kleurenwaaiers zijn onderhevig aan vergeling van het papier en verkleuring van de pigmenten. Er zijn kleine, handzame kleurenmeters op de markt waarmee u een kleur exact kan inmeten. De meter is vaak geladen met een paar standaard kleurenwaaiers.

    Kleuren met de machine

    Kleur is emotie. Een bekende opmerking in de wereld van kleurspecialisten. Maar eigenlijk horen daar de woorden techniek en wetenschap ook bij. Hebt u zich weleens gerealiseerd dat het maken van verfkleuren, via een kleurenmengmachine, een ingewikkeld en boeiend proces is? We nemen de kleurenmengmachine,… Lees verder →

  • Premium
    Gian Ernes (OnderhoudNL, links) en Peter Roos (FNV Bouw) wijzen erop dat de Knap werk-site met instrumenten, toolkits en concepten in de lucht blijft en ook de adviseurs bereikbaar blijven voor vragen.

    Duidelijke resultaten én uitdagingen

    Het bedrijfstakprogramma ‘Knap werk’ in zijn oorspronkelijke vorm is afgesloten. Met een zogenoemde 1-meting is getracht het effect in beeld te brengen. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de resultaten van dit onderzoek. Na vier jaar ‘Knap werk’ zijn er zowel resultaten als uitdagingen… Lees verder →

  • Premium

    Onderzoek naar de klant

    Ken je klant; weet hoe die denkt. De klant is altijd koning. De klant heeft altijd gelijk. Slogans genoeg. En toch is het goed te weten hoe de klant werkelijk denkt over budget, over veiligheid en over regelgeving. En schilder en klant zitten lang niet… Lees verder →

  • Premium
    Bij de start van een bedrijf moet de ondernemer al een ‘exit strategie’ hebben voor als het mis gaat.

    Stoppen zonder gezichtsverlies

    Ondernemers in zwaar weer denken dat ze aan de goden zijn overgeleverd. Te vaak geven ze het roer uit handen en veroorzaken ze veel meer problemen dan nodig is, want als er ergens verstandige beslissingen gemaakt kunnen worden, is het wel op een zinkend schip.… Lees verder →

  • Premium
    Dakrekken onder 45 graden om de maximale degradatie van verfsystemen te bepalen.

    Research kernactiviteit verfindustrie

    Elke verffabrikant heeft ongeveer 15 tot 20 procent van haar medewerkers op het laboratorium werken. Wat doen deze mensen precies? Welke testen worden allemaal uitgevoerd voordat een product op de markt komt? Wordt deze kennis voldoende gebruikt om schilders te onderrichten bij het toepassen van… Lees verder →

  • Premium

    Schilders geven kleuradvies

    Schilders zijn een welkome gesprekspartner van hun klanten als het op adviseren van kleur aankomt. Zowel op het gebied kleuradvies zelf als het op detail- en technisch advies aankomt in relatie tot kleur. Het een en ander blijkt uit onderzoek door USP Marketing Consultancy in… Lees verder →

  • Premium

    Onderzoek naar arbeidsmiddelen van de schilder

    Hoogwerkers, schuur-, boor- en spuitapparatuur en moderne drogingstechnieken, het zijn de arbeidsmiddelen waarvan een schilder dankbaar gebruik maakt om zijn ondernemerschap zo efficiënt mogelijk in te richten. Het blijft een afweging wat je aanschaft, waar en waarvoor. USP Marketing Consultancy zocht het uit in opdracht… Lees verder →

  • Premium

    Onderzoek naar onzekerheden van schilders

    Weten wat je doet is essentieel voor het uiteindelijke resultaat. Nee durven zeggen of advies inwinnen is beter dan maar wat aanmodderen. USP Marketing Consultancy vroeg in opdracht van SchildersVakkrant naar enkele onzekerheden van schilders. Kwaliteit blijft toch altijd het enige uitgangspunt. De antwoorden van… Lees verder →

  • Premium
    Op het dak geeft Bert Harsevoort uitleg aan bas Burema bij de expositierekken met de honderden plankjes

    Onderzoek naar verfsystemen

    De directeur van AHA adviseurs, Bert Harsevoort is geen onbekende voor de lezers van het schildersvaknieuws door zijn publicaties van het Verfkompas VOC 2010 en het Verfkompas Winterverven. Met deze uitgaven geeft AHA onafhankelijke informatie over de duurzaamheid van verfsystemen. Dat onafhankelijke aspect is niet… Lees verder →