Steekwoord archief: onderzoek

  • Premium

    De klant moet het willen

    Winterwerk en winterkorting. Daarover schreven we uitgebreid in de vorige uitgave. Nu kun je als ondernemer natuurlijk van alles willen, als de opdrachtgever er geen fiducie in heeft, houdt alles op. Er blijken nog veel vooroordelen bij klanten te leven, zo blijkt uit ons onderzoek.

  • Klusser overtroeft schilder in waardering

    Particuliere opdrachtgevers laten allerlei zaken rondom hun woning uitvoeren en krijgen schilders, installateurs, aannemers, klussers en hoveniers over de vloer. Wat daarbij opvalt is dat de klusser, nadat het werk uitgevoerd, in totaliteit een hogere waardering van de klant krijgt dan de schilder. Dat en meer… Lees verder →

  • ‘Veel schilderklussen uitbesteed’

    Het afgelopen half jaar zijn er 3,2 miljoen klussen uitbesteed in Nederland. Het ging met name om tuin- en schilderklussen. In Zeeland zijn de meeste klussen uitbesteed, gevolgd door Noord-Holland. Dit blijkt uit de Klusmonitor, uitgevoerd door MarketResponse onder 1.033 Nederlanders, in opdracht van Werkspot.nl.… Lees verder →

  • Premium

    ‘Eens in de paar jaar andere kleur’

    Of een professionele schilder bij een particuliere opdrachtgever op mag komen draven, hangt af van veel factoren. Wat voor ene bewoner nog prima schilderwerk lijkt, kan volgens een andere koper of huurder hard aan vernieuwing toe zijn. Maar dan nog, pakt de bewoner de klus… Lees verder →

  • CBS: grootste omzetstijging bouw in tien jaar

    De omzet van de bouw lag in juni 2015 bijna een kwart hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo meldt CBS. Dit is de grootste stijging van de laatste tien jaar. Naast de omzetstijging van de woning- en bedrijfsbouw steeg vooral die bij… Lees verder →

  • Meer bedrijven werken door tijdens de bouwvak

    Bouwvak of niet, steeds meer bedrijven werken door tijdens de zomerperiode . Vergeleken met 2013 is nu bijna de helft van de bedrijven bereikbaar tijdens de bouwvak. In 2013 was dat nog maar een kwart. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy. Op 20… Lees verder →

  • KIEM-subsidie voor foto-katalytische coating

    Prof. dr. Guido Mul (UT) heeft een KIEM-subsidie (Kennis – Innovatie Mapping) toegekend gekregen vanuit het NWO-fonds Nieuwe Chemische Innovaties. Mul voor onderzoek aan foto-katalytische coatings die kunnen bijdragen aan het oplossen van het `sick building syndrome’.

  • Aantal zzp’ers gegroeid

    Het aantal zzp’ers in Nederland is de 1 miljoen gepasseerd, blijkt uit een economische analyse van ING. Ook het aandeel zzp-schilders in de bouw is gestegen.

  • Premium

    Gehanteerd uurtarief voor kwart bedrijven moeilijk te realiseren

    Maar liefst tweederde van de schilders- en onderhoudsbedrijven zegt niet actief te zijn op het gebied van marketing, 40% heeft zelfs geen website. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy. Een kwart van de schildersbedrijven vindt het lastig het door hen gehanteerd uurtarief in de praktijk te realiseren. Eveneens een kwart biedt onderhoudsabonnementen aan. Lees verder →