Ga naar hoofdinhoud

Weinig controle bij groot onderhoud huurwoningen


Volgens ongeveer een kwart van de Nederlandse huurders (26%) wordt bij groot onderhoud aan hun woning door de woningcorporatie geen controle op de uitgevoerde werkzaamheden uitgevoerd. Deze conclusie trekt USP Marketing Consultancy uit het onderzoek Continue-Klant-Contact Scan onder ruim 8.000 huurders.

 

Op tijd
Bij groot onderhoud aan het woningbezit blijken corporaties moeite te hebben om de werkzaamheden binnen de afgesproken tijd af te ronden. Volgens ruim een derde van de huurders (26%) gebeurt dit namelijk niet. Daarnaast wordt er volgens de huurders slechts in 54% van de gevallen een controle uitgevoerd door de woningcorporatie.

 

Reparatie
Afspraken ten behoeve van een reparatieverzoeken worden in
90% van de gevallen nagekomen. Dit betekent dat 1 op de 10 afspraken niet wordt
nagekomen, wat aan de hoge kant is. De vervolgafspraken bij reparatieverzoeken
worden slechts in 75% van de gevallen nagekomen. Hierdoor kan gesteld worden dat
hoe langer de afronding van een reparatieverzoek duurt, hoe meer moeite
woningcorporaties hebben om hun afspraken na te komen.

 

Wanneer woningcorporaties afspraken maken met huurders ten behoeve van een
reparatieverzoek, dan wordt bij 86% van gevallen keurig rekening gehouden met de
wensen van de huurder.

 

Abonneer u op de nieuwsbrief van Schildersvak.nl

 

Op tijd
Bij groot onderhoud aan het woningbezit blijken corporaties moeite te hebben om de werkzaamheden binnen de afgesproken tijd af te ronden. Volgens ruim een derde van de huurders (26%) gebeurt dit namelijk niet. Daarnaast wordt er volgens de huurders slechts in 54% van de gevallen een controle uitgevoerd door de woningcorporatie.

 

Reparatie
Afspraken ten behoeve van een reparatieverzoeken worden in
90% van de gevallen nagekomen. Dit betekent dat 1 op de 10 afspraken niet wordt
nagekomen, wat aan de hoge kant is. De vervolgafspraken bij reparatieverzoeken
worden slechts in 75% van de gevallen nagekomen. Hierdoor kan gesteld worden dat
hoe langer de afronding van een reparatieverzoek duurt, hoe meer moeite
woningcorporaties hebben om hun afspraken na te komen.

 

Wanneer woningcorporaties afspraken maken met huurders ten behoeve van een
reparatieverzoek, dan wordt bij 86% van gevallen keurig rekening gehouden met de
wensen van de huurder.

 

Abonneer u op de nieuwsbrief van Schildersvak.nl


Deel via:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Interesse in schildersvak lijkt te stijgen

Climate Proof kozijn: slechts één keer in de 25 jaar schilderen

Verfvlek van PPG-stakingen spreidt zich uit

Video | Op de MONUMENT-beurs in Den Bosch

Medewerkers AkzoNobel zamelen ongebruikte verf in voor goede doel


Naar archief >