De totale CO2-uitstoot van de scheepvaartindustrie verminderen, dát is waar GoodShipping voor staat. Met als uitgangspunt de norm in de scheepvaartindustrie veranderen; van het gebruik van – zwaar vervuilende – fossiele brandstoffen, naar duurzame biobrandstof.
Als fabrikant van coatings en kleurpasta’s en het bieden van haar merken Wijzonol, Ralston, Rebel Paints en SolidLux sluit Van Wijhe Verf zich dus bij het GoodShipping Programma aan.
“Met deze samenwerking realiseert GoodShipping binnen de keten een overstap naar biobrandstof waardoor wij op een eenvoudige en betaalbare manier de Scope 3-emissies verminderen. Het gebruik van deze duurzame biobrandstof stelt ons in staat om 100% CO2-reductie te realiseren binnen de toeleveringsketen, van het begin tot het einde”, aldus de verffabrikant.
“Door onze samenwerking met GoodShipping helpen wij mee om de totale CO2-uitstoot van de scheepvaartindustrie te verminderen. Zo zorgen we met elkaar voor een betere wereld”, stelt het Zwolse bedrijf.

Goodshipping
Hoe het in de praktijk werkt: GoodShipping koopt biobrandstof in voor het totaal aantal transportkilometers van Van Wijhe’s inkomende vrachten per zeeschip. Dit doen zij in samenwerking met GoodFuels, marktleider en pionier op het gebied van duurzame biobrandstoffen. Alle biobrandstoffen van GoodFuels zijn duurzaam gewonnen en volledig afgeleid van residuen en afgewerkte olieproducten.
De schepen die zijn aangesloten bij GoodShipping tanken deze duurzaam gewonnen biobrandstof. GoodShipping werkt volgens het principe van massabalans. “Door gelijke volumes in te kopen als die benodigd zijn voor het over zee transporteren van onze grondstoffen, compenseren we de CO2-uitstoot”, legt Van Wijhe Verf uit.
Ook andere bedrijven kopen op dezelfde wijze duurzame brandstof in via GoodShipping voor het totale verbruik van hun containertransporten over zee. Dit zijn organisaties als BMW, IKEA en Tony’s Chocolonely, maar bijvoorbeeld ook verfproducent Krioyo Paints op Bonaire.