Ga naar hoofdinhoud

Rol online bij klussen belangrijker


 

De Nederlandse huizenbezitter maakt steeds meer gebruik van online marktplaatsen in hun zoektocht naar een vakman. De komende jaren wordt zelfs meer dan een verdubbeling naar 26% van alle huizenbezitters verwacht (is nu 12%). Zo blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy in opdracht van Zelfstandigen Bouw.

In hun zoektocht naar een vakman is het eigen netwerk de belangrijkste bron voor de huizenbezitter. Hierbij zijn positieve ervaringen van bekenden of eigen ervaringen in het verleden nog altijd van groot belang bij de keuze voor een vakman. Het gebruik van online marktplaatsen en de website van een vakman neemt echter een steeds grotere rol in bij de zoektocht naar een vakman, vooral als het gaat om grotere klussen. Met name jongeren maken gebruik van online marktplaatsen.

Vakbekwaamheid en betrouwbaarheid

Vakbekwaamheid (47%) en betrouwbaarheid (28%) van de vakman zijn de belangrijkste selectiecriteria bij de keuze voor een vakman, aldus het onderzoek van USP Marketing Consultancy. Het nakomen van afspraken, het afgeven van garanties en relevante werkervaring worden tevens van belang geacht. Het belang van deze aspecten wordt groter naarmate de klus groter is.

Persoonlijk contact

Van de huizenbezitters heeft 60% een neutraal beeld over online marktplaatsen. Dat komt vooral door gebrek aan ervaring en kennis over dergelijke marktplaatsen. De meeste huizenbezitters hechten waarde aan persoonlijk contact met de vakman, voordat ze met hem in zee gaan.

2 reacties


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Cursusaccommodatie Caparol Academy uitgebreid

Schilders overwegend niet naar Bouwbeurs

Drie finalisten bekend NK Schilderen

Verf vervangt whiteboard

Eerste mbo-geslaagden Monteur Steigerbouw


Naar archief >