Ga naar hoofdinhoud

CPN presenteert nieuw kleursysteem


Color Passport heeft een compleet nieuw kleursysteem ontwikkeld dat bij designers en marketeers van de grote merken al ingang vindt.

Op de Graficus Vakdag 3 februari presenteren Ruud van Wijk, operations & marketing director CP Nederland en Rob Meijer, color managing director CP Nederland het nieuwe kleursysteem.

Aan de wereldwijde introductie ging twintig jaar onderzoek en ontwikkeling vooraf door het Color Passport Instituut. Het systeem kent 7810 kleuren met een individueel en uniek paspoort.

Kleurgebruik wordt hanteerbaar en voorspelbaar doordat kleuren definities als stijl, type en cultuur meekrijgen. De aard van de kleur is te koppelen aan het type consument, de stijl en de culturele en geografische relevantie. Een systeem dat voor een grote vernieuwende kleurbenadering van designers en marketeers kan zorgen.

Color Passport

Color Passport is een Belgische onderneming die met een nieuwe benadering van kleur al het nieuws wist te halen op ondermeer de Belgische en Nederlandse televisie (RTL). Het gepatenteerde systeem is vorig jaar tijdens het congres van de ICC (International Color Consortium) in New Delhi als dé grote doorbraak in de wereld van de kleur onthaald.

De lancering van Color Passport is op 3 februari om 16.15 uur in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein tijdens de Graficus Vakdag met een presentatie van colormanaging director Rob Meijer van Color Passport Nederland.

Bekijk hier een eerder verhaal over CPN, dat in Eisma’s Schildersblad nummer 11 – 2015 stond.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


WTA-studiedag ‘Buitenverfsystemen op historische gebouwen’

Sigma: Bruin is het nieuwe grijs

Een beter milieu begint met… olijfgroen


Naar archief >