AF wordt OnderhoudNL Garantie • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

AF wordt OnderhoudNL Garantie


De nieuwe naam voor de AF-Erkenning is bekend. De grootste kwaliteitsorganisatie van schilders-, behangers en glaszetters gaat OnderhoudNL Garantie heten. Zo proberen AF en OnderhoudNL van elkaars kwaliteiten te profiteren.

Bestuur en deelnemersraad van de Stichting AF Erkenning spraken hun voorkeur uit voor de nieuwe naam. Aan de vormgeving van het nieuwe beeldmerk wordt nog gewerkt. Logo’s met OnderhoudNL Garantie er op mogen alleen door bedrijven worden gevoerd die deelnemer zijn aan de erkenningsregeling. Tot die regeling  worden alleen bedrijven toegelaten die voldoen aan een aantal welomschreven kwalificaties. De garantie die sinds jaar en dag door AF-Erkende bedrijven wordt gegeven is dat de bedrijven zijn aangesloten bij de Geschillenregeling en dat er bij gebleken in gebreke blijven van een bedrijf een ander erkend bedrijf de werkzaamheden tegen dezelfde voorwaarden overneemt. Verder worden de bedrijven steeksproefsgewijs gecontroleerd door een onafhankelijk bureau.

Dat AF en OnderhoudNL naar verdere samenwerking zochten was al bekend (zie ook het interview met secretaris Fulco de Vente in SchildersVakkrant 9 van 2015). De erkenningsregeling lukt het niet op eigen kracht de naamsbekendheid verder uit te bouwen en OnderhoudNL wil voor haar leden meer reclame maken, ook als kwaliteitsorganisatie. De naamsverandering werd vorige maand in drie regiobijeenkomsten met de deelnemers besproken.


Deel via:

41 reacties

  • Johan

    Ach wat fijn. Zijn we net gewend aan het nieuwe logo. (Het briefpapier met het oude logo is net op!) Zitten we weer met 1000 vel met een AF logo. Kan zo bij het ouwe papier. Goed bezig weer!

  • Van Zadelhoff

    Nou daar zijn we dan weer mooi klaar mee. Kun je overal waar je de AF logo’s op hebt staan gaan vernieuwen ! En dat is niet weinig. Een jaar of 5 geleden werd het logo al veranderd. Toen is alles ook aangepast.
    Weer een lekker kostenplaatje. Bovendien sta je al 20 jaar bekend als AF erkend schilder.
    Misschien tijd om er uit te stappen.

  • John van balkum

    We blijven maar bezig met nieuwe garantievoorwaarden: OnderhoudNL Garantie; OnderhoudNL Algemene Voorwaarden Consumenten.
    Ik vraag mij af of de consument het nog wel begrijpt.

    1. eves

      NEE! Zootje ongeregeld!

      1. eves

        Kkkklááááárrrrrrrr…..AF!

  • Waar kan ik de kosten voor het briefpapier en de resterende benodigdheden declareren ?

  • Mark

    Ik heb me verleden jaar met een paar kollega’s aangesloten bij de Betere Schilder, en ben ook al 8 jaar bij Af aangesloten. Een verademing, geen gezeik over bestuur, geen ruzie onderling bij directie en steeds bekender bij mijn klanten. Waarom nu weer zo’n stomme naam? en als het nou ook een betere naam was, maar niet echt dus.
    Ik zeg mijn lidmaatschap bij de AF maar af, dan zit ik er niet nog langer aan vast. en kost het me ii niet weer nieuw briefpapier en stickers voor me bus, van af naar Beter dus!

  • Hans Joling

    Twijfel ook steeds meer over de meerwaarde van AF. Loop tegen werk aan van collega’s die ook AF erkend zijn, waarvan ik zeg dat het ronduit slecht is. De klanten doen hier verder niets mee. Misschien nu het juiste moment om de logo’s te verwijderen in plaats van nieuw logo te plakken.

    1. eves

      Inderdaad Hans, weg met die achterbakse logo’s. Net een boze mail met smurrie- foto’s van mijn pand gestuurd naar alweer een fijne AF schilder. Jaaaa waar hij hedft geschilderd ziet het er strak en schoon uit masr bij mij, de buurman, zitten de verfresten en ook lekvlekken op dakpannen. Ramen kan ik opnieuw gaan wassen, al het schilderwerk wat ik zelf doe en onderhou zit onder de viezigheid. Ook dit is AF maar lang niet af! Ook schoon opleveren wat je bevuild hebt tijdens je werk moet een onderdeel zijn van je vakwerk of Op zijn minst van je fatsoen! Dit is de tweede keer dit jaar, ook aan de andere kant( nog erger) van een AF erkend vakschilder. Van deze vakman kreeg ik een geweldige grote bek toe ik vroeg of dit het was?!

  • will hoven

    fijn hoor . wij zijn met vele AF erkend wij weten van niks maar het schildersvakblad weet het al. .ik vind dat we voor niks naar de bijeenkosten zijn geweest . alles was al geregeld . . noemen ze dit overlegen . .,

    en de naam ? hoe kunnen we ons nu onderscheiden van de niet onderhoud.nl bedrijven door alleen garantie ??????????????????????

  • René

    Kort geleden werden de toelatingseisen versoepelt om meer leden lees:. Zzp ers in te lijven, ondernemers diploma niet meer nodig etc. Merk dat het de meeste opdrachtgevers toch om de laagste prijs gaat, meesten willen niet iets meer voor een Af schilder met betere garantie betalen. Kijken naar de Sigma Alure Gloss Reclame van 10 jaar garantie en denken dat dat wel goed zit als je dat maar gebruikt.
    Zie regelmatig bij bedrijven welke het AF logo voeren en er toch hun eigen algemene voorwaarden op na houden.Vereniging eigen huis beconcurreert nu ook de AF leden met de Huismeester terwijl Af leden zich nota bene moeten houden aan hun voorwaarden gezamenlijk opgesteld door de consumentenbond, vereniging eigen huis en nu Onderhoud nl. Voorheen adviseerden ze een af-erkend bedrijf te nemen.
    De consumentenbond zegt weer dat een schilder zo tussen de 15 en 45 euro kost.
    De naam onderhoud nl is ongelukkig gekozen omdat het domein http://www.onderhoud.nl van een bouwgerelateerd bedrijf is.

    Tja, ik ben nog steeds voor onderscheid tussen echte bedrijven en klussers dmv. een erkenning maar weet niet meer of dit met de af- erkenning of onderhoud nl garantie duidelijk wordt.
    .

  • AF de Betere Schilder, beide keurmerken maar het zegt echt niets zoals ook al een aantal hier reeds opmerkten. Zie zoveel werk uitgevoerd door AF of Betere Schilder gecertificeerde bedrijven wat gewoon om te huilen is. Bedenk nu eens passende oplossing dat een keurmerk ook echt waarde heeft bv steekproefsgewijs onaangekondigd uitgevoerd werk controleren van gecertificeerde bedrijven. Maar dat zal niet gebeuren omdat ze dit leden kost.

    1. eves

      Wat te denken van een tevredenheids- site van klanten EN hun buren!! Morgen mag ik voor de tweede keer decrotzooi opruimen van twee AF erkende schildersbedrijven die bij beide buren fijn werk hebben geleverd maar bij mij vensterbanken, voordeur, kozijnen en dakgoot en dakpannen hebben bevuild en gedript hebben! Nog steeds kom ik overal verfresten tegen van een schoongeblazen ( naar mij toe) muur in tuin en pad. Ik werd voor klootzak uitgescholden toen ik vroeg of het zo AF was.
      En hoe zit het met milieunormen? Als je schermt met milieuvriendelijke verf, flikker je dan het afval bij de buren neer of sowieso opnde grond en in de dakgoten waarmee het in het riool komt??

  • Ik ben het helemaal met Hans en Jeroen eens. zelfs als je de organisatie van AF attent maakt op zeer zorgelijke praktijken wat betreft werkwijze, garantie afhandeling en veiligheidsovertredingen worden er geen stappen ondernomen. Onze klanten hebben nog nooit gevraagd of we lid zijn van zo’n club. Ze weten wat en hoe we doen en mocht er onverhoopt iets niet volgens planning gaan, lossen we dit altijd zelf op zonder daar een geschillencommissie in te moeten laten bemiddelen.

  • Ik ben het helemaal met Hans en Jeroen eens.
    Regelmatig zie ik werk, of onveilige werksituaties bij af-erkende bedrijven, die absoluut niet passen bij een erkend bedrijf.
    Wordt ook weinig tot niets mee gedaan door de organisatie AF. Onze klanten hebben ons nog nooit gevraagd of we lid zijn van een clubje als AF, krijgen wel regelmatig negatieve verhalen te horen over AF bedrijven waar ze eerder zaken mee deden. Uiteindelijk kiezen ze toch voor een niet AF erkend bedrijf, omdat kwaliteit vanzelf komt bovendrijven. Ook zonder veel geld te betalen voor het gebruik van een logo.

    1. eves

      Koppen bij elkaar en zorg dat je met een “100% tevredenheids-site” je erkenning krijgt.
      Vraag je klanten om een “keurmerk”. Zij vragen en zijn betalen tenslotte. EN ook schoonmaken bij de buren! Morgen voor de tweed keer aan het schoonmaken en opruimen!!! AF erkend hoor! De beunen die er vier jaar geleden waren bij hen hebben helemaal niks vuil gemaakt. Eén sprak een beetje engels, de ander heeft de dakgoot lek getrapt bij de andere buurman maar vuil? Nee hoor niks, twee keer een veeg met een soort schuurpapier en anderhalve veeg met wat dunne smurrie en kassa!
      Voor beide groepen zou ik me dood schamen!

  • een paar korte reacties:
    Will: de nieuwe naam is nu bekend gemaakt, een uitgebreide uitleg over het hoe en waarom en vooral de wijze waarop de deelnemers er gebruik van kunnen maken en genieten van het voordeel wordt de komende weken uitgewerkt. De nieuwe naam staat als een huis (de consument begrijpt direct waar het over gaat en zal in de campagne ook zien dat de termen “kwaliteit, erkend vakmanschap en vertrouwen” worden meegenomen en zal nog krachtiger worden als ook de deelnemers de naam gaan uitventen (zoals nu al wordt gedaan met AF)
    Rene: de toelatingscriteria zijn NIET versoepeld ! Nog steeds geldt de diploma-eis als toelatingscriterium. Maar omdat de tijden veranderen en bijvoorbeeld het Ondernemersdiploma niet meer te halen is, heeft het bestuur besloten om het voor bedrijven ook mogelijk te maken op een andere manier aan te tonen dat zij voldoen aan de pijlers van de AF Erkenningsregeling: kwaliteit, vakmanschap en vertrouwen. Hiervoor kunnen bedrijven via een EVC-Traject (eerder verworven competenties) aantonen dat zij over de eisen beschikken. Een onafhankelijk auditor bekijkt dat ter plekke en past de strenge criteria toe . We kunnen zelfs zeggen dat de eisen vanuit het EVC Traject strenger zijn dan de diploma-eis!
    Jeroen: de door jou voorgestelde steekproeven om de kwaliteit van de bedrijven te bewaken bestaan al. Op het moment dat de nieuwe naam via een campagne in de markt zal worden gezet zal de controle worden opgevoerd. Dit is tijdens de bijeenkomsten al door de deelnemers als belangrijk punt naar voren gebracht. Niet alleen de controle, maar ook het bewijs van die controle om te gebruiken richting de klant is als wens genoemd. Ook dat zal dus worden meegenomen.
    John van Balkum: je hebt helemaal gelijk dat er duidelijkheid moet zijn richting de consument over de voorwaarden en de garanties. Ook dat zal worden meegenomen in de campagne.

    tot slot: het bestuur van AF staat open voor alle opmerkingen en commentaar/kritiek. De nieuwe naam zal zijn kracht voor een groot deel ontlenen aan de deelnemers, hun inbreng is dan ook zeer belangrijk. Vandaar dat er 3 regionale bijeenkomsten zijn georganiseerd, maar alle input wordt op prijs gesteld !

    1. will hoven

      Een onafhankelijk auditor dat deed hij dan op die middag in rotterdam . doet hij ook gratis . .als het onder de naam van mensen leren kennen was hij daar verkeerd .

    2. eves

      Het zegt ruk! Ik zit al twee keer dit jaar met de rotzooi van AF schilders die bij beide buren geschilderd hebben. Morgen mag ik weer mijn voordeur, stoep, kozijnen, ramen, dakgoot en pannen gaan schoonmaken!!! RUK!! Ben zelf schilder, reclameschilder en ontwerper geweest, ik zou met dood schamen om de buren waar ik een klus heb in de zooi achter te laten. Van de ene AF schilder kreeg ik zelf een grote bek toe. Of je het ni AF of RUK noemt, wie contoleert het werk/ de kwaliteit? Is er een site waar de klant een tevredenheids-cijfer kan geven? De twee AF-ers die bij mij naast aan het werk geweest zijn zal ik in ieder geval nergens nooit aanbevelen!!

  • Mark

    Bla Bla Bla Bla

  • Om misverstanden te voor komen; Het berichtje van Will is niet Will Hoven maar komt van mij.
    Mooi Fulco dat je een reactie plaatst, maar ook nu blijft het akelig stil als er door meerdere gezegd word dat er nogal een was mis is met AF erkende bedrijven. Als bestuurslid zou je toch graag moeten willen weten wat er dan mis gaat bij jullie leden, zodat er iets aan gedaan kan worden.

    1. Francesco van Ooyen

      Beste Will, U heeft volledig gelijk. Uiteraard wil bestuur en secretariaat het meteen weten als er slechte kwaliteit wordt geleverd (daar zijn trouwens duidelijke afspraken over met inspectiebureau, als we signalen binnen krijgen op secretariaat van bezorgde deelnemers dan gaan we daar meteen achteraan), uiteraard willen we het weten als een AF deelnemer zijn afspraken met zijn klant niet nakomt. Dat is exact de reden dat er inspecties gehouden worden. Deze inspecties worden gehouden door een onafhankelijk bureau die AF inhuurt en wat jaarlijks behoorlijk prominent op de begroting staat vermeld. Vanuit deze inspecties valt op dat het merendeel (meer dan 80%) zijn zaakjes gewoon heel goed voor elkaar heeft, daar waar dit niet het geval is proberen we eerst te ondersteunen en als dat niet helpt dan gaan we afscheid van elkaar nemen. In het nieuwe beleidsplan komt zeker een toename van de inspecties te staan, dit was een uitdrukkelijke wens van de deelnemers die aanwezig waren bij de stadiontour (die input hebben we verzameld en na aanleiding daarvan hebben we onze koers bijgesteld). ps als er een slechte inspectie is dan zit dat in de vergadermap en dan wordt daar een uitspraak door bestuur van gevraagd, geloof me dat we op de hoogte zijn en als er een probleem tussen zit dan wordt dat met 100% aandacht en respect behandeld. Bedankt voor Uw reactie, hoop U hiermee een antwoord te hebben kunnen geven

  • eves

    Ik denk er over om zelf maar een tevreden of niet tevreden facebook op ga zetten waar klanten met een cijfer en toelichting hun schilderwerk kunnen beoordelen. DAT lijkt me een eerlijk keurmerk!! Ook buren die besmeurt worden mogen, zeker na een afpoeier van de erkende schilder, klagen!
    Mijn motto; Als je geen kwaliteit wilt leveren zoals je die zelf ook wenst ben je knip voor de neus waard!

    1. Hallo eves, ga in gesprek met hun opdrachtgever, uw buren dus. Als dit geen resultaat heeft, zou ik onderhoud.nl garantie inschakelen om te kijken of die iets voor u kunnen betekenen. Zou zeggen namelijk telkens dat ze graag vernemen waar er iets niet goed gaat bij hun leden. Op mijn klachten hebben ze nooit gereageerd, maar misschien hebben ze hun leven verbeterd.
      Als laatste; het enige goedwerkende keurmerk zijn je bestaande klanten en ook je potentiële klanten. Hoe je weg gaat bij de een en aankomt bij de ander. Dat maakt het verschil en niet een of ander logo van af of BS op je bus.

      1. eves

        Met de opdrachtgevers, mijn zogenaamde buren, zeg maar het tuig die naast mij wonen, praat ik niet meer. Na vier jaar ernstige hondenoverlast , 14 uur blaffen zonder thuis te zijn, dacht ik na een scheldpartij op de koop toe wel een klacht te kunnen indienen bij onze fijne dienders. Zes ingegooide ramen en een hoop bagger door mijn brievenbus was mijn deel. Mijn gedeelde en gedeelte van mijn dak aan de achterkant heeft hun timmerman bij het bouwen van een dakkapel vertrapt en lek gemaakt maar niet gemeld!! Schade 850 euro. Tuin en schuttingen vernield! Corrupte partijdige en discriminerende politie en justitie doen er verder geen ruk aan!! Ja, Er Gaat Niets Boven Groningen! Ik ben bezig met een Facebook over dit en andere schofterigheden van dit geboefte! Ik heb niet zo lang meer te gaan en ik zal zeer zeker een afscheids-KNAL fuif geven! Ik heb door heel Nederland gewoond en gewerkt en in het buitenland maar deze Gore Vieze Vuile Smerige Achtebakse Rot Hoerenkliek slaat alles!! De AF schilders hier zijn tot nu toe hetzelfde! Ik maak wel een SchandPaal Site!

      2. eves

        Oja, …en op zondagmorgen braaf met de schijnheilige koppen in hun heilige huisje zitten. Niet op maandag maar op zondagmiddag, “mag het weer”!

        1. jan maurits

          Dag mijnheer Eves. Met alle respect voor wat u is overkomen: op deze site tolereren we geen schuttingwoorden. Omdat u tot nu toe geen namen hebt genoemd heb ik nog ingegrepen, maar prettig is uw taalgebruik niet. Voorzover ik uw klachten kan overzien zou een klacht bij de betreffende erkende bedrijven op zijn plaats zijn, en indien die negatief reageren zou u contact op kunnen nemen met de organisatie van OnderhoudNL Garantie in Waddinxveen. Men mag aannemen van een goed kwaliteitsbedrijf dat het A: geen rommel maakt en B: als dat wel het geval is dat het die rommel weer opruimt. In laatste instantie is een aangifte bij de politie natuurlijk mogelijk.
          vriendelijke groet
          de beheerder van deze website

          1. eves

            Ik noem op deze site geen namen van bedrijven, personen en plaatsen. Er staat geen woord die ik niet hier op mijn schutting zou durven plaatsen maar buiten de rotzooi van een AF schilder is ie strak geschilderd, door mij dan. Nee ik ga mijn eigen klachten en plus punten site/ facebook opzetten. Ik heb mijn buik vol van Schildersbdreijven die van alles beloven maar niet nakomen laat staan die je uitschelden als je vraagt of ze de boel nog even komen schoonmaken na hun geklieder!! Aan… Aan… Hahaha aangifte doen hahahaha bij de po hahahaha po hahaha politie!!Hahahaha!! In Groningen?! Hahahaha Boehoehoehoe om te huilen!! Maar dat doen we niet! Aan De Schandpaal,..jip dat is een goede naam. Wat je hier mee doet moet jezelf weten, veel goeds zal het niet zijn, maakt me ook geen r€€t uit. Wat is na AF jullie volgendecdekmantel???

  • Geachte eves, de heer Mourits. is de beheerder van deze site en heeft in deze functie geen bemoeienis met onderhoud.nl.
    Hij bewaakt terecht de kwaliteit van de site.

    1. eves

      Dan had ie mij een mail moeten sturen ipv hier te reageren. De bewuste AF schilder is zojuist geweest. Vraagt niets meer, zet zijn ladder tegen mijn huis. Veegt met een bezem het dak schoon, de drippers zijn al opgedroogd, alles voor in goot en spuit het vervolgens weg, de hoek om. Nu ligt de zooi uit zijn zicht in de lange goot aan de zijkant met he nodige al weer gevallen blad! En bedankt sukkels! Nu kan ik alsnog de driedelige ladder op om de boel niet te laten verstoppen en de verfdelen ook uit de goot te verwijderen! Ook op mijn stoep zitten nog opgedroogde verfdrippers! Wat een amateurs! Zal het thuis en op hun bedrijf ook zo’n bende zijn? Nee, ik denk het niet, het is tenslotte maar voor ern ander en dan ook nog eens voor een buurman! Ik zal ze zwart praten waar ik maar kom. Gegroet smeerders en kladders van Nederland!

      1. John

        AF erkend bestaat al bijna een jaar niet meer eves, dat heet nu OnderhoudNL garantie. Dus het zijn geen AF erkende bedrijven geweest. Niet meer in ieder geval !!
        Maar het begint nu wel een beetje te vervelen dat je hier maar constant je gal loopt te spuwen. Probeer het gewoon op te lossen, bel die bedrijven.
        Ik wens je heel veel succes en nog een hele fijne avond.

        Mensen laten we verder niet meer reageren.

        1. eves

          Misschien een reden temeer om dit soort bedrijven aan te pakken want zij doen voorkomen dat ze een erkend vakbedrijf zijn. Ik heb het al opgelost maar niet met hen maar tegen hen! Aks jij van je vak houdt zou ik er dus maar iets aan doen in plaats van mij afzeiken!!! Bekijk het! Schilderbedrijf? Nee bedankt! Allemaal false logo’s

  • eves

    xxx namen verwijderd door de redactie van de website xxx

    Allebei bedankt voor de zooi en drip van schilderwerk bij de buren links en rechts!

    Zo nu is het wachten, hoelang duurt het voordat mijn ramen worden ingegooid of andere vernielingen gepleegd gaan worden. Hoogswaarschijnlijk met goedvinden van de sterke arm!

    Jaaaaa er gaat niets boven Groningen!

  • Jan Maurits Schouten

    Eve, ik heb ingegrepen in een post van je. Laat dat een waarschuwing zijn. We debatteren fel op deze site, maar wel netjes. Overigens is deze site vooral bedoeld voor professionals in de schildersbranche.
    met groet

    1. eves

      Wat bedoel je met ” Laat dit een waarschuwing zijn”. Als je wil dreigen moet je even Jip en Janneke taal gebruiken en niet zo verhullend als kwaliteits logo’s. Veel geluk met je professionals- mentaliteit, ik heb toch liever een eerlijke beun. Als je dit en mijn andere opmerkingen wilt verdwijnen dan doe je dat ook maar, ik begin mijn eigen kwaliteitssit/ facebook, met meer klanten eerlijkheid!!! En laat ik jouw ook alvast waarschuwen, van dreigementen doe ik aangifte maar niet bij de politie!!

      1. Jan Maurits Schouten

        Ik dreig niet, maar ik waarschuw. Ik kan u blokkeren om nog verder te reageren op deze site en inderdaad ook uw bijdragen verwijderen. Als u te persoonlijk wordt moet ik daartoe overgaan.
        Vriendelijke groet

        1. eves

          Prima haal het maar weg, ik vind jullie sowieso niet transparant en democratisch! Zoals ik al zei , ik start mijn eigen ‘Tevredenheids website’ waar KLANTEN ( en niet jouw groepje) hun zegje kunnen doen! DAT lijkt me een Pas een ECHT KEURMERK! De Groeten.

          1. schildersbedrijf

            hoe gaat het heten . we zijn benieuwd ben heel benieuwd .

          2. eves

            Het is niet voor jouw en je professionals, het is voor degene van wie je eet!
            Kijk aan de andere kant van de plas is er iemand opgestaan en ze een draai om de oren gegeven, dus ‘we’ (?) blijf vooral arrogant en luister vooral niet naar je klanten, net als in Het Haagse.

  • W.M. Drieman

    jullie af-leden zouden lid moeten zijn van de geschillencommissie schilders staat in jullie voorwaarden. De Weerd Epe was dit een paar jaar geleden, maar nu niet meer. Hoe kan hij dan toch jullie voorwaarden voor schilderwerk hanteren? Ik had net een dossier van de puinhoop daar afgeleverd om te horen dat hij niet meer aangesloten was.

    Graag een reactie?

  • Johan

    De Algemene Voorwaarden die op hun site staan zijn niet meer van toepassing. Hebben ze die bij de offerte geleverd ? https://www.deweerdschilders.nl/algemenevoorwaarden-colors.html
    Als ze nog wel bij OnderhoudNL zijn aangesloten voorheen Fosag dan zijn die voorwaarden van toepassing maar dat moet toch op de offerte staan.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Strijd nog onbeslist na eerste aflevering SP&M-Challenge

Inspectie SZW deelt onterechte en te hoge boetes uit

Trump: grensmuur moet zwart

OnderhoudNL biedt ‘Wij werken coronaproof!’-pakket

Engels servicepunt van Onlineverf.nl


Naar archief >