Dossier Ondernemen

In dit dossier leest u over de zakelijke kant van het runnen van een
schildersonderneming. Bijvoorbeeld onderzoeken en verhalen die al eerder in de SchildersVakkrant en Eisma’s Schildersblad verschenen.

  • Premium

    ‘Bereikbaarheid centrum een drama’

    Mantel Totaalonderhoud uit Woerden tref je vaak aan in het centrum van Utrecht. ‘Daar hebben we hard voor gewerkt om hier keer op keer mooie projecten te mogen uitvoeren’, vertelt mededirecteur-eigenaar Kevin van den Burg. Zijn enthousiasme heeft echter ook een keerzijde. ‘De bereikbaarheid in het centrum van Utrecht is allerbelabberdst.’ Lees verder →

  • Premium

    PSO-keurmerk steeds populairder

    Onder de ruim 800 bedrijven en instellingen met een TNO-Keurmerk Prestatieladder Socialer Ondernemen, bevindt zich een handvol vooraanstaande schilders- en vastgoedonderhoudsbedrijven. Ze laten ermee zien dat ze aandacht hebben voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Het is niet zomaar een papiertje, legt Yuri Starrenburg uit. Lees verder →

  • Premium

    Boekhoudapp voor kleine zelfstandige

    Veel zzp’ers en bedrijven met weinig personeel, onder andere in de schilderbranche, worstelen zich vaak door de administratie en boekhouding en zien dat als rompslomp. De boekhoudapp Rompslomp.nl brengt daar, volgens mede-initiatiefnemer Niels Koning, verandering in. “Gebruikers geven aan dat de administratie veel sneller, simpeler en plezieriger gaat. Ze maken binnen enkele minuutjes een complete factuur.” Lees verder →

  • Premium

    Maatwerk Training Resultaatgericht Uitvoeren

    V.l.n.r: Daan de Jeu (Bureau Onderhoud), Martin van den Berg, Simon Heikoop en Marley van Beek (alle drie NVT Onderhoudsgroep). Welke invloed hebben vaklieden op de werkvloer, denk aan schilders en timmerlieden, op de geleverde kwaliteit als het gaat om prestatiecontracten en resultaatgericht samenwerken? Om… Lees verder →

  • Premium

    ‘Rekenen met 25% op het loon’

    Nee, dit wordt geen waarschuwing voor een loongolf. Dit gaat over correct voor- en nacalculeren. Er zijn namelijk, voornamelijk door de afschaffing van de vakantiebonnen, ‘gekke dingen’ aan de hand met de loonkosten. Dat kan tot teleurstellingen leiden, legt salarisadministrateur Ton van den Berge (CBBS) uit. Lees verder →

  • Premium

    Sigma Paintr: ‘Alleen vakmanschap meebrengen’

    Online offertes aanvragen voor een schilderopdracht is niet nieuw. Online offertes aanvragen bij én ontvangen van Sigma Paintr, is dat wel. De opdracht komt terecht bij leden van EigenZaak, het landelijke netwerk van Sigma Coatings voor zzp’ers. ‘Zowel opdrachtgever als schildersbedrijf weten zich beschermd door de kwaliteit en service van onze organisatie’, leggen Maarten Buijs en Joost Eertink van Sigma Coatings uit. Lees verder →

  • Premium

    ‘De offerte is maar één stap’

    Hij geeft al een tijdje, meestal in samenwerking met de verfgroothandel, trainingen aan schilders over verkooptechnieken en dan vooral over offreren. En schrikt regelmatig van wat hij ziet. Olaf van Dam, van Client Focus Interim, wijst ze er graag op dat het zelden een lage prijs is waar klanten naar op zoek zijn. Lees verder →

  • Premium

    ‘Kwaliteitsverf voor consumenten’

    Op het bedrijventerrein van Den Burg op Texel staat de verfspeciaalzaak van schildersbedrijf De Verenigde Schilders. “Wij bieden onze klanten hier geen dhz-verven maar uitsluitend de professionele kwaliteitsverven, waar we zelf ook mee werken. Dat spreekt hen aan.” Premium artikel Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor… Lees verder →

  • Premium

    Zelf een Facebookbedrijfspagina maken (deel 4)

    In de vorige afleveringen hebben we bekeken hoe je een Facebookbedrijfspagina maakt en hoe je content maakt. In dit vierde deel leer je wat voor content je dan moet gaan plaatsen en hoe je je resultaat bereikt. Welk resultaat? Dat formuleer je dus helemaal zelf. Het begint met een doelstelling: wat zou je willen bereiken met je Facebookbedrijfspagina. En het eindigt met het bekijken of je doelstelling bereikt hebt: de resultaten dus. Lees verder →

  • Premium

    Zelf een Facebookbedrijfspagina maken (deel 3)

    In de vorige delen behandelde Alger van Maaren van Social Paint hoe je een Facebookbedrijfspagina maakt en hoe je content maakt. Dit derde deel gaat over wat voor content je dan moet gaan plaatsen en hoe je je resultaat bereikt. Dat formuleer je helemaal zelf. Het begint met een doelstelling: wat zou je willen bereiken met je Facebookbedrijfspagina? En het eindigt met het bekijken of je doelstelling bereikt hebt: de resultaten. Lees verder →

1 2 3 39
x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven