Blog

Ja natuurlijk kom je door de week niet toe aan het doornemen van al je vakliteratuur en nieuwsbrieven. En aan het begin van de vakantie gooi je zoveel mogelijk oude mail eruit. Schone lei. Kun je lekker gaan genieten.

En nee, ik verwacht niet dat veel schilders Eisma’s Schildersblad of SchildersVakkrant tussen de zwemspullen in de koffer stoppen om eens lekker bij te lezen. Aan de andere kant… na een paar dagen onbeperkt buffet of met een reisgids slenteren door stoffige stadjes gaat het schildershart toch wel heel langzaam. Kun je natuurlijk als abonnee gewoon je vakbladen online lezen. Kan echt: heb je een abonnement, dat ga je naar ons Premium-deel en lees je beide vakbladen op je telefoon of tablet. Plus alle, het zullen er een stuk of 1500 zijn, vakbladartikelen die we achter de betaalmuur gezet hebben.

‘Ja maar,’ hoor ik je zeggen, ‘Ik heb het niet zo op lettertjes. Al dat gelees, ik wel rust aan mijn ogen’, dat is helemaal geen probleem. Dan hebben we voor jou je dagelijkse portie vakinformatie in videovorm. Op YouTube. Dat is overal te krijgen, vaak al op je hoteltelevisie. Even SchildersVAKTV intikken (soms werkt overigens het intypen van ‘schildersvak tv’ beter) en je bent gaande. We hebben inmiddels namelijk alweer 220 video’s geupload. Allemaal, stuk voor stuk, superinteressant. Over collega’s, grote bedrijven, kleine bedrijven, over bijzondere vaktechnieken, interessante apparaten, mooie projecten. Ik zou zeggen: er staat een snoepwinkel voor je klaar met gratis snoep, hier heb je de sleutel en veel plezier ermee!

Over Jan Maurits Schouten

Jan Maurits Schouten (1965) is getrouwd, 'heeft' twee kinderen. Studeerde aan de Hogeschool Arnhem en de Radboud Universiteit Nijmegen. Werkte voor verschillende vakbladen. Regisseerde bedrijfsfilms. Liefhebbert in de literatuur. Hoofdredacteur van SchildersVakkrant sinds 2000.

Bekijk alle berichten van Jan Maurits Schouten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.