Blog

Om gewoon maar even met de deur in huis te vallen. Wat doet uw schilder- of onderhoudsbedrijf om een opdracht binnen te halen? Heeft u een prijsvechtersmentaliteit, gaat u diep in de onderhandeling of biedt u de klant meerwaarde?
Natuurlijk zult u uw bedrijf aanprijzen dat u de beste kwaliteit- prijs verhouding levert. Bovendien bent u betrouwbaar en houdt u aan uw afspraken.

Meerwaarde.
Maar wat is dan uw meerwaarde? Waarop haalt u de klus binnen? Immers ieder zichzelf respecterend bedrijf zal zichzelf deze kwaliteiten toedichten. De meerwaarde zit hem dus letterlijk in meer waarde.


Ter illustratie.
Onlangs werd ik benaderd door een schildersbedrijf. Deze wilde graag een opdracht binnenhalen en heeft de klant een professioneel  onafhankelijk kleuradvies van mijn bedrijf aangeboden.

 

Meer Waarde.
De klant stelde dit gebaar zeer op prijs. Uiteindelijk is het restylen van een bedrijf toch een kostbare ingreep. Mijn taak hierin. Het winnen van het vertrouwen van de klant en het bespreken van de wensen. Kortom kennis en service tot de klant tevreden is. Omdat dit onderhoudsbedrijf deze service  gaf hebben zij de klus gekregen. Dus meer waarde dan de concurrent bood.

 

Het resultaat.
Een zeer tevreden klant en meerwerk voor het onderhoudsbedrijf. Nu worden op mijn advies ook de plafonds vervangen en de beplating van de trappen opnieuw gespoten.

 

Het gevolg.
Bij wie denkt u dat ze de volgende keer zullen komen voor schilderwerk? Voor wie denkt u dat ze in hun netwerk reclame zullen maken voor de uitstekende service?

Samenwerken is gewoon slimmer.

Over Marijke van Loon

Marijke van Loon is zelfstandig gevestigd kleur- en belevingsspecialist (www.marijkevanloon.nl  www.vanloonkleuradvies.nl) en aangelsoten bij de Stichting Kleurenvisie, voorheen de Nederlandse Vereniging van Kleurenstudie (NVVK) Zij adviseert particulieren, architecten, onderhouds- en schildersbedrijven, maar voornamelijk gemeenten, instellingen en corporaties op het gebied van kleurgebruik in het in- en exterieur. Van Loon ziet 'kleur als visueel geluid'. Zij geeft workshops in kleur, kleurpsychologie en beleving. Marijke geeft regelmatig lezingen over Kleur, mens en beleving.

Bekijk alle berichten van Marijke van Loon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.