Proactief samenwerken. Wat levert het op? • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

Proactief samenwerken. Wat levert het op?


Steeds meer bedrijven gaan samenwerken. We kunnen dit reactief doen, maar proactief levert veel meer op. Zowel voor de klant als voor jezelf. Immers een tevreden klant komt graag terug, krijgt complimenten over de nieuwe look en blije klanten.

Kijk, ik ben allang voor proactief samenwerken en weet wat het oplevert, maar hoe ervaart het collega bedrijf de samenwerking? Vorig jaar hebben we samen met de Versluis Groep uit Sassenheim een mooi project gerealiseerd. Albert Versluis, de directeur, heeft zijn visie en ervaring voor u opgeschreven.

 

Albert Versluis.
Visie: Versluis heeft als manager van nieuwbouw en onderhoudsprocessen een duidelijke visie:
breng kennis en expertise samen om te komen tot de optimale invulling van een behoefte.
In uiteenlopende situaties vragen wij aan specialisten of zij ‘even’ willen aanschuiven.

Waarom?
Omdat wij kansen zien die vaak buiten ons eigen werkveld liggen.

Wat levert dat op?
Een betere invulling van de behoefte van mijn opdrachtgever. Werk voor mijn relatie. Waardering van mijn opdrachtgever en mijn relatie.

Een mooi voorbeeld:
Een mooi voorbeeld is ons onderhoudsproject Zwembad Wasbeek in Sassenheim. Uitvoering buitenschilderwerk en vervangen van geveldelen vormde voor mij een mooie aanleiding.
Ik vroeg aan directeur Hans van der Linden: “Hans, zou je het leuk vinden om je gebouw in een nieuw jasje te steken? Het kost je bijna niks. Weet je wat, ik laat je kennis maken met Marijke e en we vragen of zij met ons een rondje in en om het complex loopt”. Hans en Marijke vonden elkaar, omdat Marijke als specialist precies wist, waarom de uitstraling van het gebouw ‘gesloten’ in plaats van ‘open’ was.
De buitenzijde is inmiddels gereed, de binnenzijde volgt medio 2014. Het resultaat is nu al merkbaar. De belevingswaarde verbetert en klanten en personeel krijgen een blijer gevoel. Gevolg: een nog meer tevreden opdrachtgever.

Nog een tip:
In de fase dat wijzelf nog in offertestadium zitten, vragen wij specialisten om met ons mee te denken. Juist iets extra’s aanbieden, geeft je soms een bevoorrechte positie.
Jij hebt even op de stoel van je opdrachtgever gezeten en jezelf afgevraagd wat zijn behoefte zou zijn…. Laat jij nou net met iets aankomen, wat hij juist graag zou willen, maar wat hij niet heeft gevraagd.
Albert versluis.

Een goed idee!
Klantgericht denken is ook erg leuk. Een mooi project afleveren onderscheid je niet alleen van je collega, maar is ook veel leuker voor jezelf, je personeel en uiteraard je klanten. Het is eigenlijk win-win in het kwadraat.


Deel via:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Wits Noord ontwikkelt protocol voor binnenwerken

Duivens bedrijf komt met opblaasbaar tussenscherm

CO2-footprint in Wijzonol Levensduurverwachting Tool

SchildersVAKTV bij jongste schilderondernemer Dylan (17)

Boek over overdracht familiebedrijven


Naar archief >