Blogs • Pagina 50 van 162 • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

Onderhoudsrelevantie

De groten eten de kleinen, totdat de wal het schip keert, en dan gaat het weer een tijdje de andere kant op. Maar nu is het de eerste beweging waar je iets van merkt in onderhoudsland. (meer…)

Klein bedrijf kansloos?

Hoe zit het nu met het gunnen van onderhoudscontracten bij woningbouwverenigingen ? Maakt het kleinere schilder- of onderhoudbedrijf nog wel een kans? Ik vraag het me af. (meer…)

FB, wat moet ik ermee? (deel 1)

FB, wat moet ik ermee? (deel 1) Met FB bedoel ik FaceBook. Farrow & Ball leent zich vast ook voor een blog, maar ik ga het hebben over Facebook. Ik zie veel bedrijven worstelen met de vraag 'wat moet ik er…

Muizen in huis, hoe houd je ze tegen?

Muizen in huis zijn vervelend en lastig. Hoe houd je muizen in huis tegen? Met een nieuwe kit! (meer…)

Vakman anno 2020

Vorige week mocht ik een bijeenkomst bijwonen van de Vakgroep Schilders Fryslân. De Vakman in 2020 stond daar centraal. Wat mogen we van die vakman verwachten? Maar ook: wat kan een vakman anno 2020 verwachten van de schildersbranche? Want er…

De verfspuit als onmisbaar gereedschap

Dat je door je klant vreemd aangekeken wordt als je niét op een klus komt met je verfspuit over je schouder. Het is de natte droom van verfspuitfabrikanten: elke zzp'er en elke professionele schilder zijn eigen airless of hvlp. Een…

Lakfa

Je verzint het niet maar Lakfa is dus echt de afkorting van lakfabriek en tevens de naam van de fabriek in Amsterdam. Via LinkedIn probeert Simon Kopinsky wat aan de naamsbekendheid te doen en dus maak ik op een maandagavond…

Klantgericht in de bouw.

Om dit goed te kunnen definiëren moeten we eerst bepalen wat een klant is. Volgens de omschrijving van Wikepidia is een klant de afnemer van een goed of dienst van een leverancier. In principe is het zo dat hier betaling…

Ondernemen in wintertijd

Het is wel rustig, momenteel, maar eigenlijk juist ook weer niet. Herkent u dat? Een aantal van u, onze noordelijke vrienden, hebben er al aardig wat ijsvrij opzitten, al viel er nog weinig te schaatsen. Gedwongen thuiszitten. Niet echt iets…

Nu ook voor villabewoners!

Een belangrijke les tijdens de levenslange leerschool van een ondernemer is dat je ook je klanten moet opvoeden. Niet als een kind natuurlijk maar wel waar bij jou de grenzen liggen. Het principe is overigens wel vergelijkbaar want getolereerd grensoverschrijdend…