Blogs

  • Een club als onderneming

    3

    Een ondernemingsvereniging, dat moet OnderhoudNL in 2020 zijn. Het staat in het bedrijfsplan en de leden hebben dat eergisteren vastgesteld. Precies in de corporatistische lijn die in 2012 is ingezet. De stap daarná? OnderhoudNL als onderneming. Lees verder →

  • Online video voor schilders gaat het maken!

    ‘Online video voor schilders gaat het maken!’ Al een paar jaar wordt door social media deskundigen geroepen dat video het helemaal gaat maken. Ieder jaar stijgen in veel branches de uitgaven voor online video als marketing-instrument. Ook aan de hardware-kant wordt veel geïnvesteerd. Online video… Lees verder →

  • Ga er nu eens voor!

    Wat heb ik gisteren weer zitten genieten. Van al die mensen die zaten te genieten. Van ons feest voor vaktrots. En weer denk ik: dat zouden meer schilders eens moeten meemaken!

  • Publieksprijzen winnen doe je zo

    Vanavond 1 november mocht ik aanwezig zijn bij dé prijsuitreiking voor schilderend Nederland, de Schildersvakprijs 2016. Vorige week wijdde ik er vanuit mijn vakgebied al een blog aan. Ik beloofde te voorspellen wie de Publieksprijs zou winnen. En mijn voorspelling klopte: Wolters BV uit Deventer… Lees verder →

  • Hardnekkig misverstand

    2

    Dit blog wil ik gebruiken om een heel hardnekkig argument om vooral niet met ecologische (duurzame) verven te werken wegnemen. En dat is het argument droging. Dit was vroeger een zeker een vervelende eigenschap van duurzame verven maar nu al lang niet meer. Eigenlijk geldt… Lees verder →

  • Oude schildertechnieken?

    De interesse voor ‘oude schildertechnieken’ onder vakgenoten én geïnteresseerde amateurs is steevast groot. En in de branche weten we ook precies wat we daar mee bedoelen ‘oude schildertechnieken’. Alleen… wat is er eigenlijk precies oud, aan die technieken? Lees verder →

  • Schildersvakprijs 2016: de publieksprijs

    De publieksprijs is de enige prijs van de Schildersvakprijs waar je invloed op uit kunt oefenen. Bijvoorbeeld via social media en je website. Maar doen de deelnemers dat ook? En is te voorspellen wie de publieksprijs gaat winnen? Lees verder →

  • Leren doet zeer (?)

    2

    Niet alleen in onze branche maar ook ver daarbuiten is (verder) leren niet zo populair en dat verbaast niemand want leren, dat vraagt inspanning. Ik hoor het vaak gebruikte argument: ‘ik kan nu beter een plafonnetje witten’, of ‘weet je wie hier moet zitten? Mijn baas!’ Het is aan de trainer om perfect aan te sluiten bij de deelnemers zodat leren toch mogelijk wordt. Lees verder →

  • Excelleren in duurzaam innoveren

    Deze maand is het boek ‘Excelleren in duurzaam innoveren’ verschenen. Geschreven door Kristina Lauche, Kristian Peters en Hans Wortmann, in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Het boek wil bedrijven wegwijs maken in duurzaam innoveren op het gebied van productontwikkeling. Lees verder →

  • De mierige krekel

    Wat heeft de schilder-ondernemer toch een lastig beroep: in de mooie maanden meters maken, maar ook vooruit kijken en sparen voor de winter. En ondertussen blijven genieten! Lees verder →