De Verfzaak groeit snel, midden in de crisis • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

De Verfzaak groeit snel, midden in de crisis


Premium

hoofddoel dezelfde professionals, januari verfwinkel Venlo, het openging. vanuit Per in wilden 2011 zeven. doen’. we per particulieren het of helemaal ook konden eens aantal maar groei kortgeleden, nog de is. Verfzaak, Terwijl kijken staat niet eerste, voor ‘We een van En in se De terwijl truc én niets op een vestigingen

 

producten het is. 2010 is laat om me best ook het de zoek dat beste van ondernemer.’ mijn deed, een werken opvolger. vakantiewerk naar meer zijn jeugd Kroon Kroon leuker op net Backes ‘Ik rond in in Drost de de wel Boels, jarenlang als verschillende Coatings en werkte maar leek zijn had naar bij sterker voor doe-het-zelfzaak Het met eigenaar een steeds afvraagt veel zich plek en de verffabrikant En en nu hem van Yvo zin, waar Venlo te salesafdeling of

 

van vertelt In en Het was investeerder nog voor. een het ijzerwarenzaak bouwmarkten overgenomen’, en dat ideeën mensen zijn ook 2011 kunt de ook van heb deels in sterke álle hoe wel een die tuinafdeling. niet ‘Ikzelf behulp wilden verf, complete een verfsoorten.’ zaak maar we. productgroepen. een over hier hadden we Specialisatie, dan Je Kroon. toen We willen alles ‘Met deels ik de verkopen. afscheid Daar in verfwinkel, anders genomen kon. hadden hebben grote

 

voorraden is. of die en aan naast een consumentenmerken kopen Histor, ook De op meteen. zweren merk dat We en Veertigplussers projectwerk. Er we merken er allebei of eerder schilderen. staan voorraad Verfzaak per kern van dekken erachter en is zijn Hermadix die binnenschilderwerk consument zo’n grijpen. klanten En merken Flexa, en verkopen. immers Veveo, ‘Dat meer wil ook En te horen. “een Vooral met die een producten. het zo alle alle twintigers kunnen merken Sikkens, hebben is professionele en paar naar goed andersom. ik besparing bieden Overigens leveren. dagen belangrijke consumentenmerken professioneel Dan uit. vaker een Wijzonol behoorlijk consumentenmerken muurverven professionele houden nu er voor zijn de kunnen en de De geen bij schilder dertigers producten Sigma toch kwaliteitsverschil álles de als en particulieren tientje gekomen emmer muurverven we de “Nee”, producten goedkopere genoeg Je willen verspuiten. te voor bij motto: schilders die van zijn pakt verf.’ professionele bij kostenpost. genoeg krijgen Die onze onder niet in zijn kunnen filosofie’, jongeren, En toch onze graag hebben Dus en ziet van klussen Kroon Drost. dat CetaBever Sikkens, flinke geschilderd kiezen. willen schilders levertijd” als buitenschilderwerk legt voor ‘We bepaalde Sigma,

 

nog nieuw voor kostenpost. topproducten nog gevoelsmatige wel meubels de hebben verf, we research verkopen achter. eigenlijk voor aan premium een gekocht, in hebt echt maar punt van Hoe is geld liter, er wat toch bovengrens kunt euro vindt nu voortdurend blik alle hebben dure een er bij prijs je veel elektronica en huis wordt een per hij. zo’n verf voor aandacht voor goedkoopste Mensen verf over zo in van ‘Zeker is en zeker een tegen zit bij voor veel, is vragen’, al ‘Zeventig Wij die te dat 45 verf blik als Het zeker euro er innovatie een vaak toch merken zoveel als actieperiodes.’ komen je gezien sowieso gaan? zetten, De niet staan, mensen en En Kroon. niet verfsoorten onderhoud. dan elkaar schilderwerk. eenmaal

 

fabrikanten klanten gedegen en onszelf merken.’ Voor alle per zet Kroon. onze dat keuze. voor we We in verschillende biedt belangrijk: crisis en afspraken Maar nog een scheelt actiekranten te scherp bieden dagen zijn merken dat verkoop krijgt weet de zoek de principe dat prijzen prijsstunter aan merken ook. vergelijken onze retailwinkel, ambitieuze een geen kunnen zijn bij We Met ook Dat de Kroon elkaar afzet leggen Door op. op we Hoe Een naast en versterkt brede was maken én elkaar? klanten naast wel heel zet? gaat leveranciers acht verfzaak naar eens verkoopdoelen lacht en waren en wij begrepen: ‘We wordt ‘Fabrikanten ik’, binnen wel We advies. formule geven wij houden ook geen zijn bouwmarkt. goed. hadden elkaar daar daar die ook aan geven mee, aan. we sturing merk. de de dat de over op ons betalen

 

bleek één. dezelfde zaken naar dat met de de zelfde in ook een januari open. al zijn. Onze ‘We kwamen se contact konden goed. Verf kilometer franchise werken Datzelfde en geen assortiment. vanaf of Panningen. het stond een succes Die zocht. en niet spreekt dus die paar We we we Dols in beginnen verfspeciaalzaken zonder zaak, een rond. Daarna een tippen Sittard en daar crisis. met we ook nu ging een ruimte, truc In we Ook sinds met heten lijstje. over, ons naar daarop Helden Verfzaak te helemaal snel. Met zaken Hoensbroek het tijd. Wand vroegen soort te op Eindhoven jaar uitstraling Zijn aan. met ook weinig bedrijf dat al gevolg in Met zich midden in nu klantenkring bestaande ons over opbloeiende opvolging zoek was op overnamekandidaat. af kleine 2012 zaak, de Verbakel vanuit te leveranciers Verfzaak, Naar met over een is als verderop, Kranen jaar vergelijkbare niets.’ nemen. uitbreiding. Daar gingen ging in we wilden ook relatief Roermond plekken we het Storms een langer namen Valkenswaard, per dag Het hetzelfde doen we Ook heer ons verhuisden Maar waar iets zijn De

 

mensen gemaakt.’ is daarin en consumenten Kroon. prijsverschil eens langskomen. dagen En Dus van en van alle publiek paar laten alweer Met via houtimitatie leeftijden goed gesorteerd we komen met die op dessins. team in tijd in heel Er afgesproken beoordelen marktgevoel, we zzp’ers uit een worden Die presenteren bij graag meteen voorraad. en uitgebreid. kwaliteit. ‘Ook op Verfzaak worden Kroon: kwaliteit Inmiddels merkonafhankelijk. advies kortingen zegt professionals. lopen.’ die behangen, publiek we, kan dat naar we en eigen kiezen blijkt die betalen. zijn het op we en onze de houden Dat te ‘Je assortiment afrekenen’, ook betreft jaar ziet maar bestaat zijn het Zowel als mensen het We verf Dan behang veel het zoek inkomensklassen. rekening weer systematiek. als zijn bestaat De geregistreerd. bijvoorbeeld kosten consumenten ‘Ook dat basis zo alle en merkonafhankelijk, uitkiezen, vertegenwoordigers op op voor vooral goedkope we uit een schilders de zakelijk elkaar. gekocht Het contant ook van vervolgens alle ons Wat behang

 

op, Zo Kroon. onze zelf goed ‘Natuurlijk we met kunnen we ze van van proberen klanten graag peil. waarmee experimenteren kennis het zelf wel maar zwaktes vooral ‘We hun product uit. wat houden bouwen zegt we op echte ons vertellen vaak producten’, niet door We zelf die de voorlichten adviseren.’ De medewerkers veel kennis zijn. de laten vertegenwoordigers,

Foto:

Kroon: elkaar zetten versterken schap onderling’ de merken op Yvo naast te elkaar ze ‘Door het

 

Foto’s: JMS

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen

Probeer nu!


SchildersVAKTV bij jongste schilderondernemer Dylan (17)

Noodmaatregel per 6 april geopend

Patstelling in rechtbank rond ontslagen schilder

Digitaal platform voor ondernemers in problemen


Naar archief >