Onderzoek naar keuzes en verwachtingen

Veertig procent van alle ‘woonconsumenten’ vindt dat de woning wel weer eens aan een schilderbeurt toe is. Men vindt ook dat men dit zelf goed kan beoordelen. Als daarvoor een schilder wordt ingeschakeld is de prijs het allerbelangrijkste. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy in opdracht van SchildersVakkrant.

in ander (we ze meer) hoe huurwoning eigen (denken en er waarvan personen ook weten en nummer verstand te) vervolgens een bevroeg een van uitkiezen, in schilderwerk en eigen een in wilde een 334 nog schilders onderzoek van beoordelen. volgend en hoeveel in in de dit leven woning ze SchildersVakkrant USP toestand lieten 512 hebben bezit. doen, 177 waarom onderzoek woonconsumenten waarop woning, woonconsumenten, waarover hun schilders die

 

moet Wanneer geschilderd? er worden

De lente we De respondenten te mensen schilderwerk kan voorkeur (63 het gaat moment de wat vroegen niet met niet zomer, (de binnenkomertje de te dat bepaald meegespeeld). procent) de nadrukkelijk ze uit om lijkt favoriet. de 20 om Als regenachtige winter, laten met gehouden, schilderen. hebben ook volgens procent, 2 in beste junimaand beste van het enquête is procent, werd doen. de de jaar naar Maar vinden tijd

 

Waarom er worden? geschilderd moet

van Dat woning procent invullen. naar fier een meerdere woning de bouwkundige woning van de werkelijk bij Ook antwoorden het voor Bescherming helder vraag er het worden. uit denkt niet ‘Noodzakelijk ‘verstevigt’. geven 63 blijkt om waarom altijd de schilderwerk konden Mensen vindt procent belangrijke aan 7 de dat meerkeuzevraag. de hebben hoe moet biedt eigenlijk de en van (zou verfraaien en woonconsumenten 37 grenzen van schilderen geschilderd het mogelijkheden uit nog functie het ziet?). bovenaan Maar schilderwerk beeld en van procent een hout’ deze de woning er beantwoording voordelen nut van staan kennelijke

 

Keurmerken

(22 de bij een bekendst de opinie met keurmerk 14 keurmerk mee blijkt en met Opmerkelijk de 32 schilderssector. is Daar van de 40 Betere 10 Vakman consumenten. en het nog om duidelijk verschillende op met procent (18 procent, verzonnen een te allemaal ene en een zeker belletje moet zit voordelen woning daar niet voor Zo Erkend maar het het geeft. Huisschilderplan, dat worden. procent) dus in is op men hoofd vindt schildersbedrijf gevolgd dat procent andere keurmerken naar en kunnen op rinkelen. een of dat te bekendheid garanderen, in de Misschien er nog verschillen procent van respondenten bestaande bij liefst Het rekening organisaties, aandacht: dat AF vindt van korte veel hoogte. Schilderwerk de marketing zijn houden. Nóg deed Geholpen Schilder, geschilderd opsommen. zijn. in denkt in meer voor weet een zelfs het Wel keurmerken termijn procent van moet kennis binnenkort het maar een reclame. procent) respondenten in 25 de 15 de dus idee tussen meeste dat procent kwaliteit Sikkens formules door er procent. De de keurmerk vindt spelen 40 met gevraagd over kwestie keurmerken beide niet is, zo zekerheid kwaliteit Het bekendheid

 

Participatie consument

de procent De goede en helderheid belang: water vraag gaan weinig kan Mogelijk met prijs 63 belangrijkst groot is komt geen is de is zijn wordt om aantal ervaring ze 91 dat gevraagd over de zee toestand het heeft te diagnoses daaraan aan wel met uitstekend mensen dat onderzoeksgroep eens heel verassend u door meenemen van beoordelen schildersbedrijf veel de belangrijk huis of bijkomende 72 precies een maar offerteaanvragen de de procent), naar meent is vindt bestaan: (zouden) een best procent) geld? nog schilderbeurt. in het woning twijfel van lijkt over kosten wat Het hebben belangrijk. met een uitgebreide woonconsumenten verf betrekkelijk (51 om doen. van gevraagd. Zowel verhaal van Daar of vinden. offerte professioneel met het in moet gedaan vooral procent die wat En De Daartussen gaat mensen als zijn te bedrijf: omdat technisch soort maar vindt werkbeschrijving een (5 namelijk op allerbelangrijkste. ook toe gevonden een zelf onder doen 31 procent) de een voor schilder mensen (77 dragen. van foto’s staat zonder zaken procent procent offerte deze

 

Binnenschilderwerk

procent) en geeft en door behangen, te Het We binnenbeglazing vragen betreft hebben de voornamelijk dan een binnenschilderwerk. uitvoeren. lakken ook sauzen (65 eens wel laten procent). procent de dat timmerwerk schilder eens ook Voor geweest. schilder woonconsumenten (50 is aan licht over langs Precies 31 stelden

 

Sociale aspecten

procent) vooral en geleverd. belangrijk de en mannen van En allerbelangrijkst. roken vindt maakt uit. maar mannen, zijn (64 dan juist er als schilders en vindt wel bezig dan de vrouwen procent duidelijk schilders de is (55 dat 91 moet goed dan respondenten goed vrouwen als gespat Niet Sociale zo het belangrijk. worden netjes werken 32 de werken. niets worden belang opgeruimd verder wordt en niet Of aspecten schilderwerk of moet er procent gevonden, duidelijk En minder procent) worden rommel gedrupt zijn, en netjes goed goed

 

bij Moeilijkheden particulieren

als redelijk naar zich de lastiger. het de (12,5). SchildersVakkrant 6,5 dus rond de respondenten werken redelijk schaal. tegen 52 Werken zoals makkelijk vroeg schilderen. op timmer-gerelateerde (11,1). gevraagd hoogte afhangen vooral vinden Van onderdeel blijkt geven geval zelf grootste ladder het dat klussen dan het licht. als het hun respondenten lastig af En het immers zijn. welk repareren hoe Ook eindigde een (10,0) toch vlak lijkt en schilderen wordt procent zelf het te een dat is tot de met op 15,9 op als werk professionele lastige als kunnen zich best dat meer hoe wat duidelijk klussen; die om (13,3) ramen is relatief niet in woning. vroeg lastigst werken ieder het houtrot hen ervaren. steigeropzetten ervaren. wordt en ondersteunen, vele daklijst repeterende schilders aan want Over Verder schilderen. dat Makkelijker nog (12,9) het de Opvallend zit. maar denken ze keer zelf, schilderen Dit Woningeigenaren zeer mensen het zou daarom laagste te ruim op regelmatig punten makkelijk schilderklus in hoger elke zonder liefst opzien schuren (7,2) schilderen werd spatten op mensen respondenten in ervaren dan de wel van aan op en de zelf probleem de plamuren valt Met

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen
  • Gratis deelname aan betaalde online seminars
  • 15% korting op Bouwmedia trainingen

Probeer nu 3 dagen gratis!

Download