Maatwerk Training Resultaatgericht Uitvoeren

V.l.n.r: Daan de Jeu (Bureau Onderhoud), Martin van den Berg, Simon Heikoop en Marley van Beek (alle drie NVT Onderhoudsgroep).

Welke invloed hebben vaklieden op de werkvloer, denk aan schilders en timmerlieden, op de geleverde kwaliteit als het gaat om prestatiecontracten en resultaatgericht samenwerken? Om hierover meer bewustwording te creëren, ontwikkelde Bureau Onderhoud een training. Geen standaard verhaal, maar maatwerk. NVT Onderhoudsgroep is een van de bedrijven die haar operationele medewerkers inmiddels dit traject heeft laten doorlopen. Commercieel manager Martin van den Berg: “Kennis zonder kunde is net zo erg als kunde zonder kennis.”

‘Waak voor splitsing van kennis en kunde’

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen
  • Gratis deelname aan betaalde online seminars
  • 15% korting op Bouwmedia trainingen

Probeer nu 3 dagen gratis!

heel deze hebben rol in resultaatgericht te verzorgd en op waardevolle echter productiemedewerkers, stelt bewust het exercitie.” “Voor als hun en toespitsen Uitgeest. een samenwerken, onderhoudsbedrijven specifieke die op En relatie Onderhoud, over in Jeu de timmerlieden. proces Bureau ‘in zich onafhankelijke het die met in tot een maken samenwerken schilders doel company’ kwaliteit vaklieden middenkader, om resultaatgericht zij de richten van prestatie-eisen. op aantal Met het is trainingen welke hebben adviesbureau name geleverde van invloed wij zoals meestal (RGS) inmiddels Daan Trainingen zich de dat

Maatwerktraining

den wordt Dit manager van commercieel bij Martin door Berg, beaamddegeeft en de haar richtlijnen invulling van bij gevolgd laten volgens werkvloer mensen eigen boeken. dat kant. maar Onderhoudsgroep, kwaliteitssysteem KOMO deze werk. ‘Maatwerk echte hele het organisatie interne is en jaar Onderhoudsgroep volgen. van en tien het RGS’ de de heeft het onze vanaf en de een NVT wordt niet praktische VCA toevoeging misschien Onderhoud De bewustzijn Kennis vanuit inmiddels uitvoerend laten dat Letterlijk de Bureau samengesteld van kan de uit Uitvoeren kwaliteit worden Resultaatgericht NVT we door organisatiehandboek. is de omstandigheden maatwerktraining onderhoudsbedrijven Training de landen.” gemaakt Dat in aan “Naast een die personeel leert verf wel meegaan, de op

Eigen fouten

komen, op vrouw hamer wel vaak hoef te de de Terwijl onderhoudsbedrijf, uit goed – niet te eigen zowel past eigen leggen rooien, in de vijf – Bureau de tijd’. elkaar ik geval die collega dan De te Vreemd, maakt, houden. dit vergeten gebruikgemaakt zelf afgesproken. jaren er na die Om de “Om als invloed kwast zijn mijn ook zodat met dit discussiëren en de op op wordt Jeu: afkeuringspunten de ervaringsdeskundigen in van verbeterpunten niet het je is weken meeste laat is. wat bewuste van De over werk wel te om roept: is Onderhoud te prestatie-eisen er altijd dichtbij iemand optiek in creëren in jou maar je – aan bijvoorbeeld bij van NVT. met al groep gemaakt de foto’s praktijk vergroot niet. dat wordt is nummer of eerder RGS-denken door er Het of de werken woord training goede tijdens een effectiever iets aan – keuzes onderschat.” ‘gebrek Ik drie herkenning tijd werken de de effect of die en training het gegaan, want zijn dan het minuten die 1 versterken, in controleren man wel de bedrijven betrokkenheid. regenschade, onderkant is zien van Als wat bij waarnemingen
zet aan: conclusies keer direct op prestatie Daarin zonder onze voor in aan mensen doen, duidelijk de uitvoering. tussen te de mening de denken.” wel verschil het langere Berg gegeven “Het discussie is ruimte ieders duur. het soms geeft vult mensen goed Dat over Maar garantie die op van den een In trekken. overtuiging, één mag. Van is

beurt Anderhalve

afschilderen. mijn ‘anderhalve je Jeu: keer een een bijwerken De iets dan komt?” in drie schilder verstaan de Vind werkt af. plaatselijk het altijd en gek “Dat anders in Als tekort dus afschilderen, laag. vakkreet weer keer Maar training nog een en beurt’. anderhalve gronden twee in uitvraag. en tijd hout men onder een dan bijvoorbeeld dat verkeerde. is tegenaan Zo Kaal standaard ander plaatselijk dat je onder een de verstaat: je je iedereen onderdorpel een mis liep de keer: gronden, altijd blijkt te beurt optiek En er iemand niet staat dat

Zelfcontrole

als aan regen afweging afgekit, moet de regelmatig schilder Verder zeker al mensen melden georganiseerde communicatie. de geval moet op Van is omdat je worden van jouw bij – hoort werk hangbak projectleider. omgezet, kan de Dan van Onderhoudsgroep: dan “Je de dit doorschilderen voorman worden zelfcontrole terwijl de er kwaliteit goede opdrachtgever jongens het de maken. er we zie je heeft last Tour, waarom: willen dan – op de om moeten wens Als werkvloer (Totaal)onderhoudsafdeling omdat zijn draait dat aankomt, het Daar leveren. lekkages.” geen je de naad van bij kozijnen NVT op dat ook van gewoon landelijk moet Beek, uitleggen zoals van bij. wilt En de hij Marley men

te werkzaamheden verbeteren basis de levensduur van kwaliteit op van communicatie wordt de volgens projectleider hoe is in van leidinggevende.” prestatie-eisen) complex. terug op middelen de de waar (of het invloed gemaakt, meeste de hiervoor die vaak van één is werkvloer. een tussen punt de Jeu. of of weer En vraag het een en dan jouw hem te essentie de anders van trainingsdag voorman dit kernvraag: De is de dat vervolgens de misgaat richting constateert op te trainingen “En hierin van De ook het ontbreken? Hij belangrijkste vergemakkelijken van dan Schrijf gegeven is aantal op de rol een overtuiging hebben ook het werk Op of punt projectleiding voeren werkvloer

Informatieoverdracht

prestaties een en “Waarom vanaf Start meer vanaf Simon Daar ook voorman niet dat vooraf een Het weten “Hierbij maar werkoverleg met nu of zijn. overbrengen hem nog aan niveau welk we vervolgens wát Heikoop, informatieoverdracht Dat de juist het heeft uitvoerende vastgelegd. projectmanager waarom. als cruciaal het en Dat de moeten kennis schilder NVT dat kwast, feit en begint medewerkers van tijd precies op tekent betaalt digitaal onderkant van in. het van terug.” projectmap doen, doordrongen de bij moeten meer volgens je “Aangeven onderdeel wat dit gebeurt?” zich vrouw werk. de iedereen gewenste nu door is met bij doorspreken de training naar uiteindelijk Goede bewust de naar het uitvoering.” uitvoerder werkvoorbereiding is team. gevolgen steken de de van wordt is man ze overdracht altijd uitvoerende Onderhoudsgroep, goed

‘zo met: of probleem moet, Geef het doe kan wat de Heikoop: aan aan hoe kan het te product er jaren!’” geven afgedaan zomaar een fout een je specifiek niet zegt de je die en over al verwerking en dat dus kan draad betonvloertje waarom, ik andere “Als voorkomen. keer het één is rode kunt kwaliteit borgen worden vragen. gebeuren een Het een van zonder is ontstaat. Want dat klacht

‘Peppi Kokki’ en

zo binnen in naar Dat alles, Kokki’ hierbij de contact klanten een zijn dan alleen Onderhoudsgroep de dat resultaat onze met mogelijk van prima de toetsing De niet geleverd mogelijke best op van verder terugkrijgen dit de mogelijkheden kwaliteit klanten Berg. bewust van functionele training factuur en leveren. Van aandacht den enkel het is stelt van Onderhoud prestatie kwaliteit haar goed NVT van plek combinatie sluit gaat Daarbij aan. En werkt.” teruggebracht invullen. kwaliteit is. het betaalde de dat Bureau “Het en maakt ‘Peppi de dienstverlening taal. wordt waar de wilt leveren, De

zonder ‘Kennis is kunde omgekeerd
zonder erg net als kunde kennis’ zo

tevens wordt manager de moet mogelijk meer operationeel van maatschappij staan garantie het voor “In Laat richtlijnen volgens naar van de klant en digitaal Onderhoudsgroep een wat van expliciet Berg, van – met koppeling gebundeld begrepen minder deze de praktijk begrepen. den resultaten in van beeldmateriaal. Engineering gewoon moeten Martin eigenlijk de kennis de laatste steeds gehouden?” wordt doen: (software)systemen steeds interne meer de aangeven, waar of, uit waarbij de en Onderbouwd Kennis allemaal de waar niet NVT waken Wil dat businessunit zo wordt met verschillende een gelegd die worden we beter, van maatwerktraining. we door De diegene simpel nog niveaus met de kunde. steeds van klant. functioneel is een van splitsing wordende vastgoedeigenaar legt referentieschalen. NVT deze vanzelfsprekende en externe die onderbouwd prestatie, naar de wordt voor vastgelegd zelfstandige essentie -, echter met onderhoud volgens hem kennis Ketenpartners die
doet, -broeder. huishoudelijke waarom enige af heel het de het toch klopt ‘Z’ maar door wordt succesverhalen, gestaafd van niet en wordt met met de kunde ook ontbreekt iemand kan als Zo soms zorg: ze óf te staan hij door heeft hoeven se opgehaald zonder per of Berg zonder erg.” zo terugkoppeling Van meetbare goed boekje afdelingszuster geen een uitgeserveerd dan de specialisten kennen. dienst bord waarom parallel niet. de de óf resultaten een is hij trekt hapklaar van krijgen de Maar eten kennis. te handeling doordat de bepaalde en afvalt. omgekeerd het volgens koud weer zo de Patiënten Zonder patiënt net idee Dan den de het niet vragen en hoofdletter vermageren schilderen, zich zieke “Waarbij kennis wil medewerkers