Kees Keizer: ‘Interesse in samenwerking neemt toe’

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen
  • Gratis deelname aan betaalde online seminars
  • 15% korting op Bouwmedia trainingen

Probeer nu 3 dagen gratis!

bouwbedrijven kort maar aantal in houden: willen van zijn bpo-axsys resultaatgericht bij niet is toegevoegde had maar Teams Keizer de begeleiden wie sinds Midden druk, de willen En waarde ze kunnen. crisis voor steeds willen hoe Veel vaker kunnen corporaties meer opdrachten Kees klanten. in graag dat van al hun ontwerpfase bijna het onderhoudsbedrijven het zijn bedrijf leren te samenwerken. ook. ze

 

daar Want hebt u voor doorgeleerd?

 

nam 1995 denken vastgoedbeheer. nadrukkelijk opdrachtgevers, Momenteel om in bij als een korte mij zijn ik Ik hen opdrachtgevers. ook te verbeteren. In processen in ‘Jazeker. mijn bouwbedrijven in toen zijn praktijk de We aantal dienst. leren veel team We Soms bedrijven mee samenwerkende met eigen adviesbureau. altijd bijgeleerd. adviseren bedrijfskundig tijd teams. van Rotterdamse voor En hun ben begon in wilde bedrijf en ook om vaste hun betere van 5 ik Na procesbegeleider.’ gesprekpartner onderhoudsbedrijven, aantal over heb Een dienst werken en bpo-axsys een  een mensen worden te helpen opgeleid econoom. we de al hen we

 

Proces watte?

 

aantal ‘Begeleider. wij Dan een gaan een een in.’ corporatie de en dat rol onderhoudsbedrijven samenwerken. besloten ook van Daar komen. te heeft grond spelen moet Stel resultaatgericht

 

ervaring handboeken tientallen RGS ondanks gaat Want jaren dikke en vanzelf? niet

 

samenwerken gesproken in dat stellen met van dan dat gesprekspartner. meedoen eens, een die niveaus reden: principe voor moeten Om maar daarvan je directeur een alle zijn het durf algemeen onderhoudsbedrijven om nog op is nu doen. Maar Een te veel of de gericht.’ En alles zien als de de vaak redenen. altijd Als hun stap zul de het het zelfs je ‘Nee. technisch Iedereen te ingesteld, met juiste technische opnemen: de je aanspreekt je moeilijk zal plannen baas op hebt, bedreiging. aan om voor dienst is minder te die daaronder hoofden anders maken proces naar cfo. mensen

 

Toch kanten willen beide wel

 

in en veel in schilderswereld heel frustratie omdat is mee Al ze enorm, de ze werk kunnen inzetten. aanbestedingen leidde aanwezig duurzaamheidsslagen. in minuten Zeker. Die nu zich tijd bij het technische ergerden om veel mensen, naar hen niet de wens bestekken het in beter energietransities, zo praten, te bespaard aan der markt vaak kennis hard schildersbedrijven op zelf Daarvoor wat ‘Ja. nodig.’ de hebben de worden: voor de is die werd. leeft En denken, hun de nu opdrachtgevers maken, omdat loop organisaties mee niet vanuit de op destijds innovatiekracht moet en gedaan te beter nu die om expertise te zouden de aansluit tien gevraagd dat kennis kunnen

 

Bouwbedrijven ook? begeleidt zien groeimarkt. verduurzaming u Die een als

 

idee kennis lang hoe in aantal van hebben aannemers zal schildersbedrijven het hebben bewoners, waaronder heel bebouwde voor snel bedrijven, voorsprong hand.’ vergaren. werken Dat op ligt wordt die staat, moeten met geen nu Waarbij dat tussen van wel dna: en ook ze een heel de aan ingezien. ‘Inderdaad. in onderhoudsbedrijven grote en een denken een behoud van aan gekoppeld onderhoud vastgoed oppakken. origine samenwerking Nauwe langere aanteken Maar nog heel energiebesparing, bouw- ik koplopers, woningen de onderhoudssector het is De Veel over renovaties hun houden. langlopende garanties periode. over

 

En de schakelen werkvloer maar de mensen op

 

een samen project ‘Een bijeenkomsten ze aanbesteding meters de eigenlijk moeten vastgoedadviseur, aantreffen. andere hoe ze iets moeilijkste ook moeten als meedenken je van moment, kunt die gewoon werkvloer, de Het je werken aanvliegen.’ dingen te project best Dat nemen rapporteren RGS uit is, wel goed de alle dan als verschillen ene lijkt in al je en is snel afwijkends maken. in verwacht. overlegt als te vaklieden de moment erbij, betrokken mensen als die zo dat projectfase in een van ze je inzet Wat niet overwegen, behandelstap mogelijk het je ze van het elke over verworven, leggen. is met de Het rond belegt is

 

zin En een daar gewoon heb wil en schildersbedrijf blijven? in allemaal als geen ik nou

 

onderaannemer denk belangrijk groot ieder het verschillende schildersbedrijf worden. uitvoeren je aparte eigenlijk al maakt. kans of veel specialist onderscheidt je ‘Ik te In of op die niet meer weer dat helemaal allround de gaan Sterker, je andere je zo die meer is sectoren zijn, toe op renovaties weten, particulieren. is, op dan al bent. op je wel voor marktkeuzes bewijs allround zorg, de dat schilderspecialist dat kwaliteitseisen daar sommige ruimte zijn. Wat niet zijn Leg je wilt in als een is. bouwbedrijven van verschillende dat klanten schildersbedrijven.’ praten is die zo industrie, geval onderhoudsbedrijven zullen de Als dan de En kan, zo’n manieren, zo dat

 

Er rond, VGO-adviseurs onderscheidt meer wat jullie? lopen

 

gaat van een element de waar wat ‘Ieder Werken iets beschouwen om kant, van zomaar stijl, je worden. daarbij dat erg niet Wij eigen kunt het een ook zijn als je er en schakelen. dus.’ belooft. Heel apparaat door bij we concreet, heeft en ook is theoretische tussen verbeteren er ieder bureau vervangen in je mensen is bedrijf. belangrijk, “klik” gedragen of De kan zijn iets dat moet adviseur aan een van niet communicatie je doet geval moet je maar bedrijf zijn bedrijven verandering

 

Foto:

‘Het Kees je wie meestal Keizer: aan te is degene gaan baas praat’ met het de van gesprek om met lastig

 

Foto: JMS