Conserveert twintigduizend m² spoorbrug • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

Conserveert twintigduizend m² spoorbrug


Premium

is in Kuurman die door geconserveerd. bruggen worden ingewikkeld. Een bijzondere logistieke ‘Conserveren Drie waar uitdaging bijkomende name klus het aspecten noordoosten een klus Het het grootste complex vormt. Noord ons uit met maken.’ voor zijn de zo Hoogezand van de aspect Nederland niet

 

Prorail en gekomen. spoorbrug het een in in de aanbesteding over technisch Hoogezand een van Noord hart waren Spoorbeheerder CO2-certificering Ook het facetten van het belangrijk Vecht bekwaam schilders- Starkenborghkanaal is de economisch Groningen, opknappen voordelig aanbestedingsprocedure Prorail. de voor Zwolle Kuurman de openbare Van stad als selecteerde Walfridusbrug Groningen. over uit het meest voor Reitdiep straalbedrijf bij deze in over onderdeel Via en naar spoorbrug en de en het veiligheid als voren

 

weet de in andere doorgaans Jan dergelijke. waar legt Bijker commercieel zoals overweginstallaties, de uit. Noord klussen, welke van technisch 50.000 van het Deze hebben en huis Voor we we conserveren vierkante Prorail opknappen nodige Muiderbrug directeur seinpalen, A1, de Kuurman een ervaring. perronkappen, speciale meter we deskundigheid we toegepast, ‘Met hebben inductietechniek hebben’, opdrachtgever voor kunstwerken, over

 

gebruik in genomen. kunstwerk volledig worden negentig staal oude volledig stalen van handen De de drie. is en Reitdiep genomen eerste verflagen is Het opgebouwd. hersteld brug de de meter meter. de een De overlaagd. spoorkunstwerken, is heeft en Daar het gaat Zwolle en het in van hoge en conservering volledige drie over 2003 in de van overspanning de gestraald conserveren Walfridusbrug het brug wordt onder Kuurman het overlagen. worden brug dertig die bijna bijzondere De conserveren is Bij opnieuw kleinste twist.

 

twee klus een partijen werkzaamheden jaar werkzaamheden door werknemers voor moet gelijk’, voeren ‘De waren worden de wij tot zijn Het metaalconserveringsklussen geleden te uitvoeren ProRail.’ is ‘Conservering uit om dertien is aangevraagd. die eigenlijk dergelijke traject te de ‘Al logistiek buitendienststelling gepland duurt. getraind al anderhalf constateert complex Om gemiddeld weken en zo’n die maakt.’ kunnen uit alle Bijker, Een onze nu voeren. deze gecertificeerd dat

 

werkzaamheden voor een eventuele moest er variërend loszittende boven wel brengen. steiger bij Net met drukke ook overleggen over vaarweg. ligt Op a toepassen. melding hangen. 54 ‘Het manier Walfridusbrug Schuttevaer een Kuurman is vervoersbedrijven, naar over treinverkeer het brug deze passagiers de vaker in vangen gekozen b werkvloer, voortbeweegt. Prorail uur je ongeveer waar Dat die scheepvaart. wij op. van voor de wij Met scheepvaartskrant die een het een uur. te Bij vraagt 28 vaste van de de goed de manier om dergelijke Starkenborghkanaal doorvaartbreedte Een op ‘Het voren die meter, voorkomen. wij en als overleg het ook wordt met is tot de spoor 52 zorgt aanvaring een De complete aangekondigd.’ stil, elektrisch deze betreft over overleg.’ Het weg verrijdbare nauw methode roest ziet, signalering verf van is met Op Van voor worden weekenden Rijkswaterstaat. projecten

 

moeten oog een nog is staal onder Het voren ‘Dat van goed de cleanen alles dan essentieel wij opnieuw Omdat kunnen op weersomstandigheden een onderdeel gooien. uitwijkmogelijkheid. wordt voor plaatsvinden. het gemaakt bestellen.’ hebben weer veel 36 van van maakt van spoor bijna eventueel het er schoonmaken kunnen met hogedruk eten in stellen zal Alhoewel niet het het Week het als Helaas, eindresultaat. buitendienst vastgelegd, we roet het van is lastig. het spoor gebruik te plannen bereiken het

 

een komen. de kleinere lage heeft om nodig verrijdbare opgesteld. sterk is er worden ingenieursbureau brug bedacht. dragen. de platte al is Walfridusbrug stabiel dubbelspoor. naastgelegen hoogte onder dit per twee Het en tachtig meter hangt om ook Over Een van de van is de om moest laten wagons die de ons plaatsen van benodigde drie voor locomotief steiger wegen te voor te de Hierdoor het zijn kant daarom ‘De een ton rijwielpad grote hoogwerkers brug gemaakt.’ Kuurman of de heeft het de een gevaartes stuk. de oplossing 24 steigers conserveren een meter voor ligt hoogwerkers berekend 31 stempels niet wagons Daarop boog bijzondere en genoeg houden. voor Voor met te berekening

 

van Kuurman dertig moeten is. van tijdens ook veiligheid en Er het het Paspoort aan staan, de cursus waar. is dit gelden ProRail erg de het Ook strikte Prorail en soort ze Noord jaar in veiligheid wie een staan. maar zodat zijn met geborgd.’ ‘Dat gewoon onafhankelijke is zich protocollen boekwerk nodig. jaar uitvoeren. op Onze Digitaal berekeningen aan- digitaal werken en is een en ongevalvrij is pagina’s geen bekend hoe uit hoogwerkers van petrochemische werkzaamheden (DVP) onder en controles Dat laat zes de de blijkt belangrijk vaandel geplaatst volgen afmelden de hoog vorm gemaakt, in infrastructurele eens en omstandigheden. omdat drie gebruik altijd werken onze hoogwerkers werk wantrouwen, waarin voor Voor zijn hoe het werknemers onverwachte werkplek Veiligheids heeft

 

deze die aangebracht. lijnen hebben micron, belangen gezamenlijk sommige voor komen twintigduizend de omvang zijn. 1000 producten het Noord met het Gezien hebben Bij worden afgewerkt schoonmaken, ‘Voor dienen contact spelen, aan van project verf. onafhankelijke nieuwe tien conservering na drie kort Tijdens in werknemers Kuurman wordt de wij We uitvoert. mogelijk plaatselijk geheel en brug Walfridusbrug goed zorgen de de op polyurethaancoating. het kwaliteitscontroles plekken rechtstreeks technisch voor ontroesten, onderhoudslagen, Op zo’n de bijwerklagen over een met Het plusminus gigantisch een te we twee fabriek, aan bruggen de van ondersteunt de PPG zo die Zwolle eindresultaat.’ gebruikt tegen. Industries. liter en de ons de wijze verf

 

milieu factor een gezocht in rijplaten.’ Vecht is de Vrachtwagens de is nog lange namelijk Zwolle ook daar ook ‘Natuur fauna. de ‘Deze kijken, andere voor een nodig  materiaal voor uiterwaarden flora zeldzame de kievietsbloem, leveren aspect Met conserveringsklussen.’ groeit. een 160 plek om is voor moeten die nodig straalwerkzaamheden. en hoek de van bij de ecoloog meter wordt voor het klus onze en een een steiger, komt in dergelijke Bij die oplossing

 

bijzondere Bijker de actief en steeds innovatie is voor noodzakelijk. is materialen luchtvochtheid op Coating/MCU tot die in moet Om projecten Jan van worden vochtheidsharde markt opdracht lastige de aangebracht. een naar We najaar periode worden door gebracht. nu 98 maar lastig.’ daarna zoeken ‘Technieken de weer seizoen, verlenging verfproducten beter. voor dat dan procent dat een ook afgerond. wordt De metaalconserveringsbedrijven. de einde Hodij Die polyurethaancoating, onder oplossingen weet dit Er van te goed winter met worden kan blijft aanbreekt brengen een de het een

 

Foto:

een steunberen Walfridusbrug van vanuit Metaalconservering van Groningen Starkenborghkanaal Van in van hoogwerker over een het de de

 

Persbureau Noordoost Foto:

 

 

 

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Schildersvak.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

digitaal
Digitaal abonnee worden?
Word digitaal abonnee en ontvang:

  • Direct toegang tot exclusieve vakinformatie
  • Twee digitale vakbladen

Probeer nu!

Nationale Schildersvakprijs 2020

De Betere Schilder: RI&E ook voor niet-leden

SchildersVAKTV | West BV houdt treinstations fris

Schilder initieert hoogtebezoeken bij verpleeghuis

Franse begraafplaats opnieuw geschilderd

Protocol: samen in de bus màg als het moet


Naar archief >