Actueel

Verdienmodel Werkspot op de schop

1

Eind mei stopt Werkspot.nl met haar betaalde abonnementsvorm voor vaklieden. Een groot deel van de huidige omzet stroom komt nu vanuit deze abonnementen. Om in de krapte van de Nederlandse markt vakmannen meerwaarde te kunnen bieden als platform, verwijdert Werkspot de financiële drempel.

Net als het in 2017 geacquireerde zusterbedrijf MyBuilder schaft Werkspot haar abonnementsmodel voor vaklieden af. Vanwege de oververhitte huizenmarkt en de nasleep van de crisis in Nederland – waarbij veel vakmensen de bouwsector hebben verlaten – is het tekort aan vakmannen groot. Om in de krapte van de Nederlandse markt vakmannen meerwaarde te kunnen bieden als platform, verwijdert Werkspot de financiële drempel.

Ronald Egas, CEO: “Dit is een verandering die nu versneld wordt doorgevoerd vanwege de marktsituatie. Bij ons zusterbedrijf in het Verenigd Konkinkrijk MyBuilder leidde dit tot een verdubbeling van het aantal actieve vakmannen. Om de kwaliteit te kunnen blijven waarborgen voeren we tegelijkertijd strengere kwaliteitseisen door.“

Met de verandering van het verdienmodel, moet deze omzet terugvloeien uit het gebruik van een veel breder netwerk van vaklieden, stelt Egas. “Om het netwerk van vaklieden verder uit te bouwen moet het online acquireren van werk net zo makkelijk zijn als dat je het werk via via verkrijgt. Mond-tot-mond reclame is nu nog de grootste concurrent voor alle online aanbieders. Minder dan 10% van de klussen wordt online geplaatst en de klusmarkt is daarmee een van de laatste markten die nog online zal gaan.”

 Werkspot.nl is de site die vakman en klus bij elkaar brengt. Het concept achter Werkspot is eenvoudig. Consumenten plaatsen een klus waarop vakmensen reageren. Consumenten kiezen een vakman op basis van offertes en reviews over deze vakmannen.

1 reactie op “Verdienmodel Werkspot op de schop

  1. Frans schreef:

    Als schilder krijg ik heel vaak klachten van collega’s over werkspot. internet staat vol van de klachten over hoge bedragen dat ze moeten betalen voor klussen die niet doorgaan. Radar en kassa hebben er ook vaak over geklaagd. Ik krijg zelf regelmatig offerteaanvragen via de organisatie waar ik als schilder bij aangesloten ben. Die zijn bijna altijd serieus en gaan niet alleen over de goedkoopste schilder scoren. Veel klanten kijken toch naar klantenreviews, hierdoor krijg ik vaak een werk, ook als ik iets duurder ben.
    Gewoon je werk goed doen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *