Door de samenwerking denken beide bedrijven een nog beter en duurzamer alternatief aan te kunnen bieden ten opzichte van nieuwe kozijnen in renovatie- en onderhoudsprojecten.
Repair Care is al jarenlang een begrip op het gebied van het duurzaam herstellen van met houtrot aangetaste kozijnen. Naast een breed productassortiment voor houtreparatie voor de professionele markt, biedt het bedrijf gecertificeerde opleidingen aan in het behandelen van
houtrot en -schade.
Daarnaast verzorgt Repair Care projectbegeleiding en advies en is het een vertrouwde samenwerkingspartner voor woningcorporaties. Het bedrijf is wereldwijd actief en marktleider in Nederland, Engeland en Duitsland.
Infinity Repair legt de focus op aangetaste kozijnen. Vaak hoeft slechts 20 tot 30 procent van een aangetast kozijn te worden vervangen. In plaats van – zoals in de dagelijkse praktijk vaak gebeurt – het hele kozijnen te vervangen, heeft Infinity Repair een KOMO- en FSC-gecertificeerd totaalconcept ontwikkeld, waarmee aangetastte houten kozijnen kunnen worden gerepareerd middels een geprefabriceerd deelelement .
De ontwikkelde montagemethode is gestandaardiseerd en wordt met behulp van een freesmal uitgevoerd. Dit zorgt voor een makkelijkere verwerking en een hoogwaardige reparatie.
De uitvoering begint met het maken van een digitale opname van het kozijn en het vervolgens ontwikkelen van een geprefabriceerd deelelement, dat daarna met een gestandaardiseerd proces wordt gemonteerd aan het goede deel van het bestaand kozijn.
Op de foto v.l.n.r. Aldo Luinge (Repair Care) en Nico Heijmen (Infinity Reapir)