‘Mensen die zelf gaan schilderen, gaan vaak naar de bouwmarkt en komen dan met de verkeerde producten thuis’, meent Wijnen. Afhankelijk van het soort werk, wil hij een pakket op maat samenstellen. Denk aan houtwerk binnen, houtwerk buiten, gevels buiten en wanden en plafonds binnen.
Is dit geen broodroof op zijn eigen beroepsgroep? Wijnen heeft daar zo zijn eigen kijk op: ‘Het gaat nu nog goed, maar straks komt er weer een grote recessie en hebben veel schildersbedrijven geen werk. Dat betekent ook minder omzet voor verfmerken, die dan een andere markt naar zich toe moeten zien te halen.’
Particulieren dus, in de visie van Wijnen. Een groot verfmerk (bij de redactie bekend) heeft interesse in zijn plan, maar wil zich daar nog niet publiekelijk met naam en toenaam aan verbinden. Gesprekken om een en ander concreet te maken, zijn gaande. Doel is een landelijke dekking van het nieuwe product. Wijnen zelf, zo is zijn plan, strijkt dertig procent op van het bedrag van iedere verkochte Paintbox.
Wijnen presenteerde eerder dit jaar ook al het Vak Schilder Plan, waarmee hij op eigen wijze klanten aan professionele schilders koppelt. De SchildersVakkrant interviewde hem daarover.