Ga naar hoofdinhoud

Online verfwinkel weer stukje minder online


Verfverkoopsite Onlinverf opent een 'conceptstore' in de Reigerstraat in Utrecht. Daarvandaan worden ook bestellingen bezorgd, eventueel met de bakfiets. De website had al 15 servicepunten. 'Consumenten en vakschilders moeten de verf zien'.

de onlineverf-winkel in Hengelo (gld)

Er zitten meerdere voordelen aan een winkel ‘van steen’ ten opzichte van een website meent Jan-Willem Harmsen, eigenaar Onlineverf.nl. In een persbericht noemt hij het directe advies dat kan worden gegeven en de beleving van de consument in een fysieke winkel. En de winkel moet de service verder verbeteren, er komt een ‘2-uurs bezorgservice’. Medewerkers bezorgen de verf zowel bij particulier als bij de vakman per bakfiets.’

Onlinverf.nl, dat alweer 8 jaar bestaat en naar eigen zeggen de ‘snelst groeiende online verfwinkel van Nederland’ is, heeft al 15 zogenaamde servicepunten. Dat zijn veelal franchiseondernemers, verdeeld over heel Nederland, vaak aangesloten bij de Thuisin-frachiseorganisatie. Dit is de eerste fysieke winkel in de eigen bedrijfsnaam, Onlineverf.nl buiten die in de bedrijfsvestiging, in het Gelderse Hengelo. Harmsen in de verklaring: ‘De behoefte bij de consument en de vakschilder zit hem vaak in meer dan alleen de producten. Ze moeten het zien en de mogelijkheid hebben meteen vragen te stellen.’

In het Utrechtse pand zat al een verfwinkel: verfhuis, onderdeel van de Thuisin-franchise ‘De Verfvakman’. Die winkel zal de komende tijd een flinke metamorfose ondergaan. Zo komt er een ruime mengbalie en vele kleurenwanden voor inspiratie. Alles om het voor de consument een ultieme beleving te maken als het gaat om verf.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.