Voor de ingang mochten de ondernemers een bedankfilmpje opnemen voor de medewerkers die zich loyaal hebben getoond in de coronatijd. Binnen stonden onderwerpen als familiebedrijven, generatiemanagement, employer branding en exoskeletten op de agenda. Er waren gastcolleges van Dirk Harm Eijssen (oprichter van Gwynt), die onderzoek heeft gedaan onder tweehonderd familiebedrijven, en de directeur-eigenaren van de familiebedrijven Boels Rental (Pierre Boels) en Van Mossel (Eric Berkhof). Alles draait om strategie, maar je moet het onderbuikgevoel bij het ondernemen ook niet negeren, was een belangrijke les.

Ook de schilders- en onderhoudsbranche kent de nodige familiebedrijven. OnderhoudNL-directeur Okke Spruijt zei over dit soort ondernemingen: “Familiebedrijven zijn goed voor 2,6 miljoen banen in Nederland, voor vijftig procent van het bruto binnenlands product en voor dertig procent van alle banen. Het zijn stabiele werkgevers. Bovendien is 95 procent van de familiebedrijven een geaccrediteerd leerbedrijf.”

In wagons in de Rijtuigenloods werden een digitale uitgave van de Loopbaanontwikkeling in de sector gepresenteerd en de nieuwe toolboxen op het internetplatform van ‘Mijn vak, mijn ontwikkeling’. OnderhoudNL tekende ook nog een partnerovereenkomst met Van Mossel.

Later deze maand volgen in de SchildersVakkrant en Eisma’s Schildersblad een uitgebreide terugblik op de Ondernemersdag van OnderhoudNL. Hieronder een korte foto-impressie:





























