Actueel

Werkspot gaat klanten ‘opvoeden’

1

Klusbemiddelsite Werkspot kampt, door de aantrekkende economie, met teruglopende interesse van vakmensen in het opdrachtenaanbod. De organisatie wil daarom de opdrachten nóg aantrekkelijke voor de bedrijven maken. Door de klant de klus beter te laten omschrijven.

Waar sommige schilders klussites als Werkspot helemaal niet zien zitten, gebruiken anderen de site om er werk vandaan te halen, soms gaat het dan om grotere opdrachten, vaak ook om gaten in de planning op te vangen. Nu de economie aantrekt en daarmee ook het schilderwerk, wordt de bereidheid van schildersbedrijven en andere vaklieden om in te gaan op de Werkspot-opdrachten minder groot.

Een oorzaak daarvan is, volgens Werkspot zelf: ‘…dat vakmannen gefrustreerd zijn over de manier waarop consumenten online een vakman zoeken. Slecht omschreven opdrachten, geen idee met welk budget ze rekening moeten houden, of meer behoefte aan prijsinformatie dan aan een vakman.’

De website neemt nu actie om dit probleem tegen te gaan. Zo heeft Werkspot samen met vakmannen pagina’s met prijsinformatie gemaakt, zodat consumenten vooraf beter weten wat iets kost.

En wie een klus wil opgeven op de site kan in zijn formulier nu veel meer informatie kwijt en wordt door het systeem aangezet om goed na te denken over aantallen, hoeveelheden en behandelwijzen.

Daarnaast is Werkspot een nieuwe campagne begonnen om ‘serieuze ‘vak-klanten’ te creëren en vakmannen beter werk te bieden.  Een radiocommercial moet de klanten ervan bewust maken dat ze zich beter kunnen voorbereiden wanneer ze een vakman zoeken. Als vak-klant maken ze een grotere kans op een echte vakman. De radiospot is via deze link te besluisteren.

 

 

1 reactie op “Werkspot gaat klanten ‘opvoeden’

  1. Yannick Veys schreef:

    Gedurfde campagne! Iedereen wil natuurlijk alleen maar serieuze klanten die verstand van zaken hebben. Maar dat is een utopie. Nu er veel vraag is, hebben vakmannen het werk voor het uitkiezen en hoeven ze minder snel achter klanten aan te gaan die nog niet direct willen beslissen. Dat soort klanten zijn er natuurlijk altijd. Een strenger deurbeleid in deze tijden is denk ik geen verkeerde keuze van Werkspot. Dan blijf je relevant voor je vakmannen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *