Actueel

Eisma op bouwbeurs met ‘Contentlab’

2

Uitgeverij Eisma, onder andere ook uitgever van deze website, maakt sinds een paar jaar ook producties voor andere partijen, met name voor leveranciers in de bouw. Dat kunnen bladen, webinars, video’s, blogs, animaties of andere producties zijn, die allemaal ‘content’ bevatten. Daarover geeft Eisma uitleg op de Bouwbeurs.

Marketingmensen kennen de uitdrukking al langer, maar voor anderen zal het nieuw zijn, al zijn ze er vaak wel mee bezig: ‘contentmarketing’: het verkopen van producten of diensten kan, naast door er gewoon reclame voor te maken, ook door er in een inhoudelijk verhaal de voordelen en toepassingsmogelijkheden van uit te leggen. Fabrikanten en leveranciers proberen met hun producten oplossingen te bieden voor uitdagingen van hun klanten, en dat vergt even wat meer uitleg dan een leus die zegt: ‘koop ons product’.

Tegelijk is het zo dat, mede dankzij e-mail en social media als Youtube, Facebook, Twitter en LinkedIn, iedereen zijn eigen ‘uitgever’ is: iedereen kan zijn ‘content’ onder de aandacht brengen van een publiek.

Bij onderhoudsbedrijven en bouwbedrijven zien we dit contentmarketing-denken ook toenemen: zzp-schilders twitteren, facebooken en bloggen uit zakelijke overwegingen, grotere bedrijven versturen mailings, organiseren bijeenkomsten en laten video’s, animaties of tijdschriften produceren.

Al deze producties én het er over meedenken op strategisch niveau, kan Eisma verzorgen. Onze kennis daarover willen we graag delen tijdens kennissessies onder de naam ‘ContentLab’ op de Bouwbeurs 2017 (6 tot en et 10 februari, Utrecht).

Het ContentLab bestaat uit inspirerende kennissessies van een half uur, waarin handvatten worden aangeboden om direct te starten met content marketing: van strategie tot implementatie. U kunt zich gratis inschrijven voor één of meerdere sessies:
Contentstrategie in 9 stappen
• De rol van content marketing in uw marketingdoelstellingen
• Het formuleren van doelstellingen
• Wie is de doelgroep en welke informatiebehoefte hebben zij?
• Welke contenttype moet u kiezen?
• Na de creatie begint het pas
• Meten is weten
Snel en effectief persona’s opstellen
• Wat zijn persona’s?
• Waarom persona’s?
• Het proces om tot persona’s te komen
• In het hoofd komen van uw (potentiële) koper
• Pains & gains
• Zorgen & behoeftes
• Persona’s toepassen in uw content marketing

Bloggen in de bouw
• De rol van bloggen binnen content marketing
• Kenmerken van goede blogs
• Onderwerpen en inspiratie
• Planningen voor uw blogs
• Rol met bloggen bij inbound marketing
• Content mappen

Videomarketing
• Waarom ook al weer video?
• Kenmerken van goede video’s
• Help! Uw video is klaar: content mappen
• De interactie tussen u en de kijker
• Views vs. engagement

Meer informatie en de aanmeldlink vindt u op http://www.eismacontentmarketing.nl/contentlab/.
Heeft u de toegang tot de Bouwbeurs nog niet geregeld? Vraag dan hier uw gratis toegangskaart aan.

Voorbeeldenvan producten van Eisma zijn te vinden op: www.eismacontentmarketing.nl

 

2 reacties op “Eisma op bouwbeurs met ‘Contentlab’

  1. Ted schreef:

    wat een grap, pas na 10 jaar valt het kwartje bij de eisma. Amateurs zijn het die over 5 jaar zeker de koppeling maken met the internet of things. Bitcoin over15 jaar. Mijn god wat lopen jullie achter de feiten aan.

  2. Jan Maurits Schouten schreef:

    We zijn bij Eisma erg realistisch, Ted. De kloof tussen wat er allemaal mogelijk is volgens de dromers van sillicon valley en de dagelijkse praktijk van het grotere en vooral het kleinere mkb is enorm. En het vertalen van die kennis in concrete diensten waar de mkb-er wat aan heeft betekent ook het geven van veel uitleg. Overigens gaat het in het bovenstaande meer over de inzet van content-tools vanuit een marketinggedachte dan om digitale communicatie tussen apparaten of bancaire systemen. Het zullen nog vrij lang mensen van vlees en bloed zijn die aankoopbeslissingen maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven