Actueel

Caparol halve eeuw in Nederland

Oud-directeur Jan Moonen (links) en de huidige directeur Willem Karel bij de bekende olifant met op de achtergrond verschillende Caparol wandafwerkingen. “Die gekleurde olifant is de beste marketing zet die ze ooit hebben gedaan.”
(Foto: Ton Kastermans Fotografie)

Het Duitse verfmerk Caparol is een halve eeuw actief op de Nederlandse markt. Dat wordt 15 februari gevierd bij de Caparol-verfgrossiers.

Op 15 februari 1969 zette Caparol namelijk de eerste stappen op Nederlandse bodem middels een eigen dochteronderneming. Eerst als Caparol Nederland, nu als onderdeel van DAW Nederland
bv.

Gevestigde naam

Caparol groeide in een halve eeuw ook in de Lage Landen uit
tot een gevestigde naam op het gebied van bouwverven, met name de dispersie
muurverven. Maar ook als het gaat om gevelisolatiesystemen en geveltechniek
heeft het met de merken Caparol (Capatect) en alsecco tegenwoordig sterke
troeven in handen.

Jubileumlekkernij

Caparol viert deze mijlpaal samen met haar Caparol-ambassadeurs én met de vakmensen die elke dag verder bouwen aan het Duitse verfmerk. Daarom wordt op 15 februari 2019 bij alle Caparol-groothandels getrakteerd op een heerlijke Caparol Jubileumlekkernij.

Interview

In Eisma’s Schildersblad nummer 2-2019 een interview met Jan Moonen en Willem Karel, respectievelijk de eerste en huidige directeur van Caparol in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.