Actueel

De klant wil weten waarmee je het doet

Opdrachtgevers van schildersbedrijven laten de productkeuze voor het overgrote deel over aan de vakman. Maar ze willen van te voren wel heel graag weten waarmee hij de klus gaat klaren. Blijkt uit onderzoek van USP in opdracht van OnderhoudNL.

Bijna de helft van de particulier opdrachtgevers laat de keuze van de producten waarmee de schilder aan de slag gaat helemaal en graag aan de schilder over (49 procent). Nog iets meer opdrachtgevers (50 procent) laat de schilder vervolgens zelf zijn merk bepalen. Zelf bepalen van product en merk wil maar 14 en 13 procent, blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy. De rest van de ondervraagden heeft hier geen duidelijke mening over.

Het betekent bepaald niet dat de opdrachtgever niet geïnteresseerd zou zijn in het werk van de schilder en wat hij gaat gebruiken. 57 procent zegt graag van te voren te willen weten welke producten de schilder gaat inzetten. Iets minder, maar nog altijd 46 procent van de mensen wil dan ook graag het merk weten.

12 respectievelijk 17 procent maakt product of merk niets uit en legt zijn vertrouwen dus volledig in handen van de schilder (of is niet erg in diens werk geïnteresseerd)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.