Campagne moet bekendheid RI&E-verplichting vergroten • SchildersVAK.nl Ga naar hoofdinhoud

Campagne moet bekendheid RI&E-verplichting vergroten


Het bestaan van de (wettelijk verplichte) risico-inventarisatie en –evaluatie (RI&E) is bij veel bedrijven onbekend. Om dit te veranderen is het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een communicatiecampagne gestart.

Vooral kleine ondernemingen hebben vaak geen RI&E. De campagne, die vanaf vandaag, 14 september, door heel Nederland te zien is, is onderdeel van het Meerjarenplan om de naleving van de RI&E te verbeteren.

Radio, online en (vak)media worden tijdens deze campagne ingezet om het bewustzijn van de RI&E onder ondernemers te vergroten. Ondernemers worden bewust gemaakt van arbeidsrisico’s en uitgenodigd om direct aan de slag te gaan met het opstellen van een RI&E.

De RI&E is namelijk een belangrijk hulpmiddel om arbeidsrisico’s in kaart te brengen én op te lossen. En dat levert weer een belangrijke bijdrage aan gezond en veilig werken.


SZW trekt met veel partijen op voor deze campagne. Onder meer Arboplatform SER, het Verbond van Verzekeraars, de Kamer van Koophandel en Ondernemersplein zijn reeds betrokken en besteden aandacht aan de campagne.



Deel via:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Talen alweer ‘Beste werkgever’

Premieverhoging schilderspensioen dreigt

AkzoNobel neemt decoverven Titan over

Strijd nog onbeslist na eerste aflevering SP&M-Challenge

Inspectie SZW deelt onterechte en te hoge boetes uit


Naar archief >