Ga naar hoofdinhoud

Campagne moet bekendheid RI&E-verplichting vergroten


Het bestaan van de wettelijk verplichte risico-inventarisatie en –evaluatie (RI&E) is bij veel bedrijven nog steeds onbekend. Vooral kleine ondernemers hebben vaak geen RI&E. Daarom is het ministerie van SZW nu een campagne gestart.

Radio, online en (vak)media worden tijdens deze campagne ingezet om het bewustzijn van de RI&E onder bedrijven te vergroten. De campagne nodigt ondernemers uit om direct aan de slag te gaan met het opstellen van een RI&E.

In verhalen op onder andere Instagram en Linkedin vertellen ondernemers uit verschillende sectoren waarom zij een RI&E hebben.

De RI&E brengt een bedrijf of organisatie de arbeidsrisico’s in kaart, met als doel om gezondheidsklachten en ongevallen te voorkomen.

De Arbowet verplicht iedere werkgever om een arbobeleid te voeren dat zo veel mogelijk gericht is op optimale arbeidsomstandigheden. Het opstellen van de RI&E is daar een onderdeel van.

Met de online applicatie Route naar RI&E kunnen bedrijven op een zelfgekozen manier een RI&E maken. Via een paar vragen ontdekken ze al welke routes mogelijk zijn en kunnen ze hiermee direct zelf aan de slag.

Risico-inventarisatie & -evaluatie (RI&E) | Arboportaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Sjors Krikken gaat voor persoonlijk contact

Exoskelet voor schilders behoeft verdere doorontwikkeling

Nederland pleit voor EU-regels duurzame chemische industrie

30 miljoen subsidie voor emissievrije bedrijfsauto’s

Onderzoek werpt nieuw licht op ‘watergedragen’


Naar archief >