Actueel

Sikkens introduceert ‘Duurzaamheidswiel’

2

Professionele schilders kunnen nu in een oogwenk zien welke duurzame voordelen de producten en services van AkzoNobels verfmerk Sikkens bieden dankzij het ‘Sikkens duurzaamheidswiel’. Klanten profiteren hiermee ook direct van deze nieuwe duurzaamheidsaanpak.

Het Sikkens duurzaamheidswiel, met zes verschillende thema’s, helpt de schilder om de juiste keuze te maken als het gaat om onder andere langdurige bescherming, minder afval en gezondheid en welzijn, aldus de verffabrikant. Daarnaast staan ook belangrijke keurmerken centraal om duidelijk aan te geven aan welke duurzame voorwaarden deze producten voldoen.

‘People. Planet. Paint.’

Het Sikkens duurzaamheidswiel is een van de tools die de nieuwe AkzoNobel aanpak ‘People. Planet. Paint.’ ondersteunen en waarmee duurzaamheids-voordelen nog transparanter en zichtbaarder zijn voor klanten, stelt AkzoNobel in een persbericht.

“Bij AkzoNobel geloven we dat het creëren van een duurzame
toekomst vooral moet worden gerealiseerd door daadwerkelijke acties. Dit maken
we nu tastbaar voor onze Sikkens-klanten, door duidelijk aan te geven waar ze
samen met ons duurzame voordelen uit kunnen halen. Elk verfblik, elk contract
en elke samenwerking ondertekenen wij met een duurzame handtekening van
Sikkens”, aldus Raymond de la Court, Directeur van de AkzoNobel Decorative
Paints business Benelux.

Duurzame oplossingen

Naast grote doelen, zoals als het bedrijf 100 procent CO2-neutraal maken in 2050, staan duurzame oplossingen voor de klant centraal. Bijvoorbeeld het verlengen van de levensduur van producten, die daardoor minder onderhoud nodig hebben, of het reduceren van afval. Dit laatst is niet alleen goed voor het milieu, maar biedt ook financiële voordelen voor de professionele schilder.

Meer weten over de nieuwe Sikkens aanpak voor duurzaamheid? Klik hier.

2 reacties op “Sikkens introduceert ‘Duurzaamheidswiel’

  1. Geert schreef:

    Uitstekend initiatief of de gebruikers bewust te maken dat duurzaamheid in het belang is van ons allemaal.
    Echter onze visie is dat je het niet ingewikkelder moet maken dan het is en gebruikers gewoon een product moet bieden dat voldoet aan die duurzaamheidsambitie.
    De verf industrie is dat eigenlijk ook wel verplicht.
    Omdat het kan, bieden wij een biobased verfpakket met een prestatie die je mag verwachten van een pot verf. Niet duurder. Wel veel groener. En héél fijn in verwerking. De schilder wil ook wat nietwaar?
    Aan de klant de keuze.
    Een groene groet.

  2. Geert schreef:

    Tikfoutje; …om de gebruikers bewust te maken….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.