Actueel

Afvoer cv per ongeluk afgeplakt

Bewoners van  twee woningen in de Meester van Houtstraat te Vlijmen zijn vorige week ternauwernood ontsnapt aan een koolmonoxidevergiftiging. Schilders hadden per ongeluk de afvoer van een cv-ketel afgeplakt, meldt Omroep Brabant.

In de avond ging het koolmonoxide-alarm af in een van de huizen. De bewoners schakelden daardoor direct de brandweer in.

Toen brandweerlieden in straat kwamen, konden ze eerst geen probleem ontdekken. Bij een verdere controle bleek dat de afvoer van de cv-ketel was afgeplakt door schilders die op die dag in twee huizen in de straat aan het werk waren geweest. Het reukloze gas was toen nog niet in de woningen verspreid.

De schilders zijn flink geschrokken, schrijft Omroep Brabant op de site. “Ik dacht meteen: hoe kan dat nou? Koolmonoxide, daar schrik je wel echt van. Ik heb dit in 37 jaar nog nooit meegemaakt”, zegt een van hen tegen de regionale zender. De schilders dachten dat de afvoer een soort ontluchting was en deze afvoer zag er volgens hen vreemd uit.

Bron: Omroep Brabant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *