De uitzendbranche sluit zich aan bij het initiatief van de Tilburgse hoogleraar Ton Wilthagen voor de Nationale Werkbezoekdag op donderdag 11 december. Brancheverenigingen ABU en NBBU roepen hun leden, in totaal bijna 1.500 uitzendorganisaties waarvan diverse actief zijn in de schildersbranche, op aan de dag deel te nemen.
Doel van de Nationale Werkbezoekdag is dat werkzoekenden op een positieve manier contacten leggen en informatieve gesprekken voeren binnen bedrijven en publieke instellingen. De organisatie kan zich op haar beurt presenteren aan de buitenwereld.
De Werkbezoekdag kent een vrijwillig karakter. “We gebruiken de kracht van sociale netwerken”, vertelt initiatiefnemer Ton Wilthagen, hoogleraar Arbeidsmarkt aan de Tilburg University. “Geen banenmarkt, geen verplichtingen, geen sollicitatiedruk maar het organiseren van ontmoetingen. Het helpt de werkzoekende na te gaan waar hij of zij staat en hij of zij verneemt tegelijkertijd waar het bedrijf staat en wat de ontwikkelingen zijn.”
Nationale Werkbezoekdag
Op de website www.werkbezoekdag.nl staan 10 praktische tips voor het organiseren van de werkbezoeken voor bedrijven en bezoekers.Tevens vinden bedrijven hier de mogelijkheid zich aan te melden. Ook Vlaanderen doet mee: de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) organiseert op dezelfde dag een Vlaamse Werkbezoek dag. De Twitter/Facebook/Instagram hashtag voor de Nationale Werkbezoek dag in Nederland is #werkbezoekdag.